ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارتون روز: روزبخیر ایران و افغانستان

اثر برند وونک، کارتونیست هلندی که در سایت cartoonmovement منتشر شده و واکنشی است به احکام اعدام‌ در ایران و محدودیت‌های ضدبشری برای زنان افغانستانی توسط رژیم طالبان.

جمعه ۲دی/۲۳سپتامبر وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان در نامه‌ای به همه دانشگاه‌های دولتی و خصوصی افغانستان اعلام کرد که دختران «تا اطلاع ثانوی» حق ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را نخواهند داشت. یک روز بعد وزارت اقتصاد گروه طالبان به موسسه‌های داخلی و بین ‎المللی دستور داد که کار تمام کارمندان زن را متوقف کنند. در هر دو مورد طالبان برای این احکام ضدبشری از استدلال حجاب استفاده کرده بودند.

سازمان حقوق بشر ایران چهارشنبه ۲۸ دسامبر/ ۷ دی در گزارش تازه خود اسامی ۱۰۰ تن از شهروندان ایرانی را که به دلیل شرکت در اعتراضات ضدحکومتی در معرض خطر اعدام قرار دارند منتشر کرده است. سازمان حقوق بشر ایران در گزارش خود تأکید کرده است عدد ۱۰۰ یک «رقم حداقلی» است. زیرا خانواده‌های بازداشتی‌ها تحت فشار هستند تا سکوت کنند. به همبن سبب ممکن است شمار واقعی محکومان به اعدام بسیار بیشتر باشد. جمهوری اسلامی پیش از این دو تن از معترضان محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد را در استان تهران و خراسان رضوی به دار آویخته‌ است. این دو معترض ۲۳ سال داشتند.

برند وونک (Berend Vonk) کارتونیست هلندی این دو خبر را موضوع اثر تازه خود قرار داده و نام آن را روزبخیر در ایران و افغانستان گذاشته است.

دو روحانی یکی از ایران و یکی از افغانستان و نماد طالبان به هم رسیدند و سلام می‌کنند. نماد طالبان زنی پوشیده در چادر را مانند یک سگ با قلاده بسته و محدود کرد ه و روحانی ایران یک چوبه دار را به همین ترتیب دارد.
کارتونی از برند وونک کارتونیست هلندی - منبع: cartoonmovement.com

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.