ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خبرگزاری قوه قضائیه: حکم اعدام محمد بروغنی در دیوان عالی کشور تأیید شده است

در حالی‌که در روزهای اخیر خبرهایی درباره لغو حکم اعدام محمد بروغنی منتشر شده بود، خبرگزاری میزان اعلام کرد که حکم اعدام این جوان بازداشت‌شده در اعتراضات سراسری، در دیوان عالی کشور تأیید شده است.

میزان، خبرگزاری قوه قضائیه دوشنبه ۱۲ دی، خبر منتشرشده مبنی بر نقض حکم دادگاه محمد بروغنی را «غیرواقعی» خواند و نوشت این خبر صحت ندارد و «حکم او در دیوان عالی کشور تأیید شده و تصمیم قضایی جدیدی نیز در این پرونده اخذ نگردیده است».

محمد بروغنی، ۱۹ ساله ساکن پاکدشت در مهرماه سال جاری در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شد. او هفتم آبان ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی محاکمه شد.

در دادگاه، بروغنی را به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد قمه و حمله به فرمانداری پاکدشت و به آتش کشیدن فرمانداری متهم کردند.

رسانه‌های حکومتی جمهوری اسلامی ادعا کردند که او ۳۱ شهریور در حمله به ساختمان فرمانداری پاکدشت نقش «لیدر» را داشته است. بروغنی همچون بسیاری دیگر از بازداشت‌شدگان از داشتن وکیل اختیاری محروم بوده است.

نماینده دادستان در دادگاه، به مکالمات گوشی تلفن همراه محمد بروغنی استناد کرده و گفته بود که این مکالمات «به‌وضوح به نقش لیدری وی در اغتشاشات پاکدشت دلالت دارد».

زمان دستگیری بروغنی روشن نیست اما پس از برگزاری دادگاه او خبرگزاری‌های وابسته به نهادهای حکومتی در ایران ادعا کردند تصاویری از حمله او به یک مأمور حکومتی از گوشی تلفن همراه‌اش استخراج شده است.

خبرگزاری فارس یکم مهر بدون نام بردن از بروغنی به نقل از یک منبع آگاه که نامش را فاش نکرد، نوشت «تعدادی از لیدر‌های اغتشاشات و ناامنی‌های روز‌های اخیر با رصد اطلاعاتی و تلاش نیرو‌های انتظامی و سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه شهرستان شب گذشته دستگیر شدند». از این رو احتمال این‌که بروغنی در یکم مهرماه بازداشت شده باشد وجود دارد.

خبرگزاری میزان هفتم آبان‌ماه پس از برگزاری نخستین جلسه دادگاه بروغنی اعلام کرده بود که جلسه دوم رسیدگی به اتهامات او و پنج متهم دیگر اعتراضات سراسری دو روز بعد برگزار خواهد شد اما این جلسه برگزار نشد و بر اساس همان یک جلسه، احکام متهمان صادر شد.

محمد بروغنی ۲۴ آذر به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

پیش از این، کمیته پیگری وضعیت بازداشت‌شدگان در باره اجرای حکم اعدام او هشدار داده بود.

کانال تلگرامی ۱۵۰۰تصویر نوشت خبر لغو اعدام محمد بروغنی در حالی از سوی قوه قضائیه تکذیب شده که «همبندی‌های محمد بروغنی می‌گویند امروز صبح در سیستم زندان لغو حکم او ثبت شده بوده است».

مارتین دیدن‌هوفمن، نماینده پارلمان آلمان (بوندستاگ) و عضو حزب سوسیال دموکرات این کشور کفالت سیاسی او را پذیرفته است. دیدن‌هوفمن گفته است که همه تلاش‌های خود را برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام محمد بروغنی به کار خواهد برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    با توجه به فراخوانهای جریانهای راستگرا به اعلام تظاهرات خیابانی در 18 دی ماه قطعا حکومت از امروز دارهایش را برخواهد افراشت . ما باز هم به این جریانات تذکر می دهیم افزایش اینگونه اعتراضات دیگر خاصیتش را از دست داده و تبدیل به ضد خودش شده است و ما سعی کردیم با تغییر تاکتیکها در چند روز اخیر سبب ایجاد تنفر در خشونت و کشتار و اعدام را تقویت و جریانهای نظامی امنیتی خشونت طلب را تضعیف نمائیم زیرا در شرایط آرامش افشاگری ها بحران اقتصادی بعنوان بحث اصلی جامعه شده باعث هم افزائی و ورود اقشار خاکستری به جنبش شده و اعتصابات کمر حکومت را خواهد شکست اما سیاست اعتراضات پی در پی علاوه بر تخلیه ی انرژی تنفر از حکومت سبب ایجاد جو امنیتی و اختناق و نظامی گری می شود و مانع گسترش جنبش خواهد شد جریانات راست با این روشها قطعا انقلاب را برای مدتی دچار رکود کرده تا راستگراها را حذف کنند امروز راستگراها از واشنگتون و لس آنجلس تا کانادا و آلمان و فرانسه تا خیابانهای تهریان رفتارهای شاه اللهی نشان داده و در عمل با جمهوری اسلامی همدستی می کند تا انقلاب را دچار رکود نماید . به همین دلیل از تمام نیروهای انقلابی می خواهیم که به فراخوانهای روز 18 دی پاسخ ندهند .