ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جمعی از نویسندگان و فعالان مدنی از پاپ فرانسیس درخواست کردند به حکم اعدام مهدی بهمن اعتراض کند

مهدی بهمن بیش از ۲۰ سال است که در زمینه هم‌زیستی و آشتی ادیان فعالیت می‌کند.

جمعی از نویسندگان، هنرمندان و فعالان مدنی سرشناس ایرانی در تبعید، طی نامه‌ای خطاب به پاپ فرانسیس، از او خواستند در خصوص وضعیت مهدی بهمن، نویسنده و هنرمند نگارگر ایران که به اتهام «جاسوسی» به اعدام محکوم شده است، اعتراض کند و خواهان لغو این حکم شود.

نویسندگان این نامه ضمن اشاره به فعالیت‌های بهمن در راستای هم‌زیستی و برقراری آشتی میان ادیان و نیز تذهیب کتب دینی ادیان ابراهیمی، از پاپ فرانسیس خواستند که از این هنرمند نگارگر ایران حمایت کند.

مرسده هاشمی، شیرین عبادی، آسیه امینی، آرش جودکی، علیرضا روشن، احمد خلفانی، علی عبداللهی و مریم رئیس‌دانا از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.

مهدی بهمن سه‌شنبه‌شب ۱۹ مهرماه با یورش نیروهای امنیتی به منزل‌اش در تهران همراه با خشونت بازداشت شد. هنوز اطلاع دقیقی از اتهام‌های مهدی بهمن در دسترس نیست، اما به گفته یک منبع آگاه به زمانه، او به اتهام «جاسوسی برای کشورهای بیگانه» به اعدام محکوم شده است.

دادگاه این نویسنده شنبه ۳ دی‌ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شد و در جلسه دادگاه از حق داشتن وکیل تعیینی محروم بوده است.

مهدی بهمن پس از بازداشت طی تماس کوتاهی به خانواده‌اش اطلاع داده بود که در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد و از آن‌ زمان تاکنون در همین بند نگهداری می‌‎شود. او از زمان بازداشت تنها یک‌بار با خانواده‌اش ملاقات داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.