ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگبارترین حمله اوکراین به نیروهای روسیه در ۱۰ ماه گذشته

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در یکی از مرگبارترین حملات به نیروهای روس از زمان آغاز تهاجم نظامی به اوکراین در حمله موشکی به تأسیساتی در شرق دونتسک که سربازان روسی در آنجا مستقر بودند، دست‌کم ۶۳ سرباز روس را کشتند.

در بیانیه وزارت دفاع اوکراین آمده است که نیروهای اوکراینی شش موشک از سامانه پرتاب «هیمارس» HIMARS شلیک کردند که دو فروند از آنها سرنگون شدند. وزارت دفاع اوکراین درباره زمان این حمله سکوت کرده است.

این حمله موشکی با سامانه موشک‌های نقطه‌زن ساخت آمریکا نشان داد که نیروهای اوکراینی اکنون می‌توانند اهداف کلیدی در روسیه را به طور مؤثرتری هدف قرار دهند. بنابراین این حمله یک شکست برای روسیه به شمار می‌آید.  

به گفته دیمیتری آزاروف، فرماندار منطقه سامارا که تحت کنترل روسیه است، تعداد نامشخصی از ساکنان این منطقه در میان کشته‌شدگان و مجروحان حمله به شهر ماکییوکا هستند.

وبلاگ‌نویسان نظامی روسی که اطلاعات آنها در طول جنگ تا حد زیادی قابل اعتماد بوده است، می‌گویند مهمات ذخیره شده در نزدیکی تأسیسات یاد شده در این حمله موشکی منفجر شد و سبب شد که این حمله تلفات زیادی به جای بگذارد.

دانیل بزونوف، یکی از مقامات دولت منصوب شده توسط روسیه در منطقه اشغالی دونتسک با ابراز خشم از تلفات بالا، خواستار مجازات افسرانی شد که دستور استقرار تعداد زیادی نیرو در این تأسیسات را صادر کرده بودند.

 ستاد کل ارتش اوکراین این حمله موشکی را تأیید و اعلام کرده است که دست‌کم ۱۰ خودروی نظامی روسیه نیز‌ آسیب دیده‌اند. ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد تلفات نیروهای روس هنوز به درستی مشخص نشده است.   

اداره ارتباطات راهبردی نیروهای مسلح اوکراین ادعا کرد که در جریان این حمله ۴۰۰ سرباز روس کشته و ۳۰۰ تن مجروح شده‌اند.‌ آسوشیتدپرس می‌نویسد این ادعا به طور مستقل قابل تأیید نیست.   

در همان حال، مقامات روسیه روز دوشنبه اعلام کرده بودند که زیرساخت‌های انرژی اوکراین را همچنان هدف حملات پهپادی و موشکی قرار داده‌اند.  مقامات اوکراینی اعلام کرده‌اند که در این حملات ۴۹فروند پهپاد انتحاری شاهد ساخت ایران را رهگیری و منهدم کرده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین  شامگاه گذشته در پیام ویدیویی شبانه خود گفت برنامه مسکو برای تضعیف اوکراین با ادامه کارزار حملات پهپادی برای مدت طولانی است. به گفته زلنسکی از آغاز سال جاری میلادی دفاع هوایی این کشور ۸۰ پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرده است.

روسیه از اکتبر ۲۰۲۲ تاکنون تقریباً هر هفته منابع تأمین برق و شبکه آب‌رسانی اوکراین را هدف حملات پهپادی و موشکی قرار داده است. مقامات اوکراینی می‌گویند مسکو در تلاش برای تضعیف روحیه مقاومت اوکراینی‌هاست و از زمستان به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است هرگونه گفت‌وگو درباره صلح مشروط به مذاکرات پیچیده بین‌المللی است و تا قبل از فوریه ۲۰۲۲ عملاً میسر نیست. بر این اساس اوکراین خواهان گفت‌وگوهای غیرمستقیم با روسیه با وساطت دبیرکل سازمان ملل و برگزاری دادگاه بین‌المللی برای بررسی «جنایت‌های جنگی» و عقب‌نشینی روسیه از همه مناطق اشغالی از جمله کریمه است. مسکو اما می‌گوید تنها هنگامی حاضر به گفت‌وگوست که دستاوردهای میدانی‌اش به رسمیت شناخته شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.