ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رشد چهل درصدی قیمت گوشت منجمد و کاهش مصرف مردم

قیمت گوشت منجمد در میادین تره‌بار چهل درصد افزایش پیدا کرده است. به گفته یک فعال صنفی اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی این امر کاهش مصرف گوشت در میان مزد و حقوق‌بگیران را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری کار جمهوری اسلامی ایران (ایلنا)، افشین صدر دادرس، رییس اتحادیه دام سبک، از افزایش نرخ دام زنده خبر داد و در رابطه با دلایل آن گفت: «همواره در شش ماه دوم سال مصرف مواد پروتئینی و گوشت افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که این بازه زمانی تولید دام سبک نداریم از این‌رو قیمت‌ دام زنده افزایشی می‌شود و به نظر می‌رسد که این روند افزایش قیمت طبیعی باشد.»

با این همه، او در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار اقتصادی ایلنا به علل سیاسی این افزایش قیمت‌ها اشاره کرد: «در سال جاری قیمت نهاده‌های دامی بعد از حذف ارز ترجیحی افزایش پیدا کرد و از سوی دیگر دولت نتوانست به وعده‌های حمایتی خود برای حمایت از دامداران در ادامه روند تولید عمل کند و در نتیجه شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار بودیم. البته در این شرایط هم ارتباط و نسبت تنگاتنگی بین قیمت دام زنده و گوشت در بازار وجود ندارد چراکه تاثیر عوامل بازار گوشت در قیمت گوشت بیشتر از دام زنده است که متاسفانه کنترلی بر روی این عوامل صورت نمی‌گیرد.»

رئیس اتحادیه دام سبک میانگین قیمت دام زنده در هفته گذشته را حدود ۱۱۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: «قیمت گوشت با این نرخ دام زنده باید در بازار حداقل کیلویی ۲۶۰ تا ۲۸۰ هزار تومان باشد.» او همچنین اضافه کرد که در صورت تثبیت نرخ ارز نیمایی روی ۲۸ هزار تومان، نرخ نهاده‌های وارداتی افزایش خواهد یافت و این بی‌تردید منجر به افزایش قیمت تمام‌شده دام زنده خواهد شد.

در همین راستا، نیما حبیب‌فر، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی، در گفتگو با ایلنا به افزایش قیمت گوشت اشاره کرد: «لاشه گوشت گوسفندی کیلویی ۲۸۰ هزار تومان، و ران گوسفندی کیلویی ۳۳۰ تا ۳۴۸ هزار تومان و لاشه گوشت گاوی ۲۸۰ هزار تومان شده است.» او افزود: «تورم در کشور حاکم است و قیمت دام و گوشت نیز از این اصل مستثنی نیست.» حبیب‌فر در این رابطه کاهش خرید و مصرف گوشت در میان مردم را چشمگیر خواند و گفت: «عمده مصرف‌کنندگان ما حقوق ثابت دارند و کارمندان برای خرید پروتئین مبلغ ثابتی در نظر می‌گیرند و هر چه گرانی شود مصرف کاهش پیدا می‌کند.»

همچنین به گزارش ایلنا، یک منبع آگاه در وزارت کشاورزی اعلام کرده است که این وزارتخانه در هفته جاری حدود ۴۰ درصد قیمت گوشت منجمد قابل عرضه در میادین میوه و تره‌بار را افزایش داده است و قیمت دام زنده در میادین عرضه دام زنده به کیلویی ۱۲۵ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که گوشت گرم بعد از منجمد شدن، ۳۰ درصد کاهش قیمت پیدا می‌کند. بنا به گزارش میدانی خبرنگار ایلنا، قیمت ران گوسفندی کیلویی ۳۴۸ هزار تومان، سردست با دنده گوسفندی کیلویی ۲۹۵ هزار تومان، سردست گوساله ۲۸۸ هزار تومان، گوشت چرخ کرده ۳۰۵ هزار تومان، گوساله خالص ۲۷۸ هزار تومان و شقه گوساله کیلویی ۲۸۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.