ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: باتوم برای جوان‌ها کافی نیست، جهاد تبیین از حنجره‌های مختلف لازم است

رهبر جمهوری اسلامی تحلیلی جدید از ریشه اعتراضات سراسری ارائه داد: گروهی خائن و وابسته به دشمنان او و حکومتش برای از بین بردن نقاط قوت جمهوری اسلامی به خیابان آمده‌اند. او گفت که دستگاه‌های مسئول باید با این خیانت به جدیت برخورد کنند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی صبح روز دوشنبه ۱۹ دی با گروهی از مردم قم دیدار کرد و بخشی از سخنانش را به تحلیل اعتراضات سراسری علیه حکمرانی خودش و رژیمش اختصاص داد.

خامنه‌ای در این دیدار گفت که اعتراضات سراسری نه به دلیل ناراحتی و خشم مردم از ضعف‌ و ناتوانی جمهوری اسلامی که نقشه مشترک گروهی از خائنان با همراهی دشمنان برای از بین بردن نقاط قوت حکومتش بوده است.

«این‌جور وانمود می‌کردند که این اغتشاشاتی که حالا یک عده‌ای، تعدادی می‌آیند در خیابان‌ها و فریاد می‌کشند و فحش می‌دهند و یک‌جایی را یک شیشه‌ای را می‌شکنند و یک سطل زباله‌ای را آتش می‌زنند و فلان این‌ها مخالف با ضعف‌های کشورند، ضعف‌های مدیریتی، ضعف‌های اقتصادی، ضعف‌های فلان، نه، بنده به شما عرض می‌کنم عکس قضیه [است]. این کسانی که آمدند وارد اغتشاشات شدند و این‌ها را راه‌ انداختند هدفشان برطرف کردن ضعف‌های کشور نبود، هدفشان از بین بردن نقطه‌های قوت کشور بود. نقاط قوت را می‌خواستند متوقف کنند و اِلا بله ما مشکل اقتصادی داریم شکی نیست، مشکل معیشتی مردم را داریم آیا مشکل اقتصادی با آتش زدن سطل آشغال حل می‌شود؟ با آمدن و اغتشاش کردن در خیابان حل می‌شود؟ این‌ها نمی‌خواستند نقاط ضعف را از بین ببرند این‌ها می‌خواستند نقاط قوت را از بین ببرند.»

خامنه‌ای در ادامه به صورت مشخص از عملکرد دستگاه قضایی و امنیتی‌اش برای کشتار و اعدام معترضان دفاع کرد و گفت که «این‌ها خیانت بود، بلاشک خیانت بود و دستگاه‌های مسئول هم برخورد جدی و عادلانه می‌کنند با خیانت، و باید هم بکنند».

رهبر جمهوری اسلامی پیش از این و پس از انتشار بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران در مورد ریشه‌های اعتراضات سراسری، «ایرانیان خائن خارج کشور»، «فریب‌خوردگان داخلی»، «شبکه نفوذ دشمن» و کشورهای خارجی مانند آمریکا و آلمان را عامل اعتراضات علیه خودش و حکومتش خوانده بود.

او روز دوشنبه ۱۹ دی نیز بار دیگر به شکلی دیگر همین موضوع را تکرار کرد و گفت دشمنان او با استفاده از ابزار پروپاگاندا مترصدند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند. خامنه‌ای راه مقابله با این پروپاگاندا را «جهاد تبیین» دانست:

«دشمن در رأس نقشه‌هایش، تبلیغات است. به قول خودشان پروپاگاندا. علاج پروپاگاندا تبیین است. از زبان‌های مختلف، از حنجره‌های مختلف، با تعبیرات مختلف، با ابتکارات مختلف.»

این چندمین بار در طول یک سال گذشته است که علی خامنه‌ای از لشگر رسانه‌ایش می‌خواهد به دنبال صدا‌ها و شیوه‌های جدید و غیرمستقیم برای تغییر جهت افکار عمومی و تقویت حکومتش باشند. دو هفته پیش نیز وبسایت مشرق نیوز وابسته به سپاه پاسداران در مطلبی تحلیلی که متن آن را شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تهیه کرده بود خواستار استفاده از امکانات جدید و به ویژه ظرفیت «ایرانیان خارج کشور» برای «جهاد تبیین» و القای موفقیت‌ها و کامروایی‌های جمهوری اسلامی به افکار عمومی شده بود.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این مطلب که شبیه به نسخه سیاست‌گذاری تدوین شده بود استفاده از «ایرانیان همسو در خارج کشور» و «فعال‌سازی» امکانات تبلیغی و محفلی آن‌ها برای «انجام فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی» راه مؤثر برای «تأثیرگذاری بر ایرانیان غیر همسو و حتی معارض و معاند با یارگیری از بین آنها به نفع انقلاب اسلامی» دانسته بود.

در این تحلیل راه مقابله با اعتراضات سراسری به ویژه در خارج کشور بیان موفقیت‌های علی خامنه‌ای در سیاست منطقه‌ای و «استکبار ستیزی» او و مقصر دانستن «تحریم‌ها و فشارها و جنگ ترکیبی دشمن» در بروز مشکلات عنوان شده بود.

علی خامنه‌ای هم در سخنان روز دوشنبه‌اش بر ضرورت استفاده از امکانات تبلیغی برای خاموش کردن اعتراضات تأکید بیشتری گذاشت و گفت که تنها باتوم نمی‌تواند پاسخ جوان‌ها و نوجوان‌های معترض باشد:

«وسوسه‌ای را که روی آن جوان و نوجوان اثر می‌گذارد چه چیزی می‌تواند برطرف کند؟ باتوم که نمی‌تواند برطرف کند، آن وسوسه را تبیین می‌تواند برطرف کند.»

خامنه‌ای علاوه بر «معترضان خائن»، دلیل دیگر اعتراضات سراسری را هم دشمنی دشمنان خارجی‌اش دانست و گفت:

«در اغتشاش‌های اخیر هم دست دشمن خارجی عیان بود. حالا یک عده‌ای انکار کردند. تا آدم می‌گوید دشمن خارجی، فوراً برای اینکه حالا یک جناحی را یا یک شخصی را یا یک گروهی را یا یک دولتی را به زمین بزنند، فوراً آن را انکار می‌کنند. یعنی نه‌خیر، تقصیر شماست. ولی نه، دست خارجی‌ها واضح بود، معلوم بود. آن کار آمریکایی‌ها، آن کار اروپایی‌ها، کشورهای مختلف اروپایی هر کدام یک جوری در این قضیه وارد شدند به طور عیان، آشکار، نه مخفی. معلوم شد که چه کسانی در این قضیه دخالت دارند در این اغتشاش‌های اخیر هم این‌جوری بود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mashang

    حالا خوبه بعد ها مذاکرهء ملا خمینی با آمریکا اوایل انقلاب برهمگان آشکارشد، برای حذف مخالفان و بقای خود جنگ را به عراق تحمیل کردند تاخلق نداند دشمش کیست؟؟؟حالا سید علی طی مدت بیش از ۴۰ سال آدمکشی و غارت برای خاک پاشیدن بچشم مردم مثل طوطی دشمن دشمن میکنه!!