ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار و دانشجوی زندانی به قید وثیقه آزاد شد

این روزنامه‌نگار بعد از گذشت ۷۲ روز با وثیقه سنگین از زندان به صورت موقت آزاد شد.

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ بعد از گذشت ۷۲ روز، با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

نازیلا معروفیان ۲۳ ساله و اهل سقز در استان کردستان و روزنامه‌نگار «رویداد ۲۴» است. او بعد از انتشار مصاحبه‎‌اش با امجد امینی، پدر ژینا (مهسا) امینی در تاریخ هشتم آبان ماه سال جاری در منزل یکی از دوستان‌اش در تهران بازداشت شده بود.

نازیلا معروفیان پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و بعد از مدتی نیز به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

مصاحبه نازیلا معروفیان با پدر ژینا (مهسا) امینی در وب‌سایت «مستقل‌آنلاین» منتشر شده بود. این مصاحبه سپس بدون ارائه هیچ توضیحی از وب‌سایت این خبرگزاری حذف شد.

یک منبع آگاه پیش‌تر به زمانه گفته بود که نازیلا معروفیان اکثر دوران بازداشت خود را در سلول انفرادی با سلول‌های چند نفره سپری کرده بود و به دلیل فشارها و تهدیدها در دوران بازداشت دچار آنفارکتوس خفیف (سکته قلبی) شده بود.

به گفته این منبع نازیلا معروفیان در زندان اوین نیز برای اخد اعتراف اجباری از جانب بازجوها تحت فشار قرار داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    از آزادی هر زندانی مسرور می شویم بخصوص از دانشگاه خلاق علامه که آیندگان واقعی و آگاه هستند البته به نازیلا هم توصیه می کنیم بین فعالیت های مخفیانه و علنی یک نوع متفاوت برخورد نماید تا ریسک دستگیری اش را پائیین بیاورد