ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجید شب‌دینی پاشاکی اتهام قتل یک بسیجی را نپذیرفت

مجید شب‌دینی پاشاکی در دادگاه انقلاب لاهیجان، اتهام مشارکت در قتل حمید پورنوروز، بسیجی مدافع حرم را نپذیرفت و از خود دفاع کرد. جان این شهروند لاهیجانی در خطر است.

مجید شب‌دینی پاشاکی از ۱۲ آبان بازداشت شده و اکنون نیز در زندان ازبرم لاهیجان در شهرستان سیاهکل با اتهام واهی «مشارکت در قتل یک بسیجی» زندانی است. او در جلسه اول دادگاهی که برایش در دادگاه انقلاب لاهیجان ترتیب دادند، از خود دفاع کرد.

مجید شب‌دینی پاشاکی و ۱۳ شهروند دیگر در لاهیجان از جمله چند دانش‌آموز در پرونده قتل یک نیروی بسیجی مدافع حرم به نام «حمید پورنوروز» در شب ۱۲ آبان بازداشت شدند. به گفته منابع آگاه به زمانه، مجید در همان شب به وسیله گلوله‌های ساچمه‌ای نیروهای امنیتی شدیداً مجروح شد و از بیمارستان برای بازجویی به اطلاعات سپاه منتقل شد.

۱۲ شهروند دیگر که با همین اتهام زندانی بودند پس از اطلاع‌رسانی به قید وثیقه آزاد شدند اما شب‌دینی همچنان در بند عمومی زندان بلاتکلیف است. 

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در ۲۰ دی خبر داد که جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مجید شب‌دینی پاشاکی برگزار شده است.

در جریان این جلسه که در دادگاه انقلاب لاهیجان برگزار شد، مجید شب‌دینی پاشاکی در پی اتهام «مشارکت در قتل» حمید پورنوروز، به دفاع از خود پرداخت.

یک منبع مطلع در این باره به هرانا گفت: «نیروهای امنیتی این شهروند را در تاریخ ۱۰ دی ماه، به محل کشته شدن یک نیروی بسیج، به منظور بازسازی صحنه جرم به یکی از خیابان‌های لاهیجان برده بودند.»

رسانه‌های حکومتی درباره حمید پورنوروز نوشته‌اند که او ۴۰ ساله بود. پورنوروز سابقه حضور در سوریه به‌عنوان یکی از مدافعان حرم و مقابله با تکفیری‌های داعش در سال ۹۶ و همچنین حضور در مناطق عملیاتی شمال غرب را در کارنامه امنیتی خود داشت. 

مجید شب‌دینی پاشاکی، اهل روستای پاشاکی واقع در شرق استان گیلان است. پس از صدور و اجرای بی‌محابای احکام اعدام چهار جوان کارگر در هفته‌های اخیر، نگرانی برای صدور حکم اعدام و گرفتن جان این شهروند گیلانی افزایش یافته است. 

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.