ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شنیده شدن صدای انفجار در کی‌یف: مقام‌های اوکراینی می‌گویند زیرساخت‌های کلیدی آسیب دیده‌اند

موشک‌ها علاوه بر کی‌یف به دومین شهر بزرگ اوکراین یعنی خارکف هم شلیک شده‌اند. این حملات در بحبوحه گزارش‌های متناقض درباره سرنوشت شهر سولدار رخ می‌دهد.

مجموعه‌ای از انفجارها صبح روز شنبه ۱۴ ژانویه/۲۴ دی‌ماه کی‌یف را لرزاند و دقایقی بعد آژیرهای حمله هوایی به صدا درآمد چرا که حمله موشکی به پایتخت اوکراین در جریان بود.

کریلو تیموشنکو، معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین در تلگرام نوشت که زیرساخت‌های حیاتی در کی‌یف هدف قرار گرفته است.

اداره نظامی شهر کی‌یف اعلام کرد که یکی از زیرساخت‌های مهم در شهر مورد اصابت قرار گرفته است و خدمات اورژانس در محل حمله در حال فعالیت هستند. جزئیات بیشتری در مورد زیرساختی که هدف قرار گرفته است منتشر نشد.

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف هم گفت که صدای انفجار در منطقه دنیپروسکی، یک منطقه مسکونی در ساحل رودخانه دنیپر شنیده شد. کلیچکو همچنین گفت که قطعات یک موشک بر روی یک منطقه غیر مسکونی در منطقه هولوسیوسکی در ساحل راست رودخانه هم سقوط کرد و در ساختمانی در آنجا آتش سوزی رخ داد. تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است.

هنوز مشخص نیست که آیا چندین تأسیسات در کی‌یف هدف قرار گرفته‌اند یا فقط یکی از آنها که گزارش شده مورد هدف قرار گرفته است. پایتخت اوکراین از شب سال نو، اول ژانویه، مورد حمله موشکی قرار نگرفته بود.

تیموشنکو گفت که در منطقه دورافتاده کی‌یف، یک ساختمان مسکونی در روستای کوپیلیف هم مورد اصابت قرار گرفت و پنجره‌های خانه‌های اطراف منفجر شد.

به گفته اولکسی کوله‌با فرماندار منطقه کی‌یف، در مجموع ۱۸ خانه در منطقه آسیب دیده است. کوله‌با در یک پست تلگرامی نوشت: «سقف‌ها و پنجره‌ها آسیب دیده‌اند، اما تلفات جانی نداشتند». وی افزود که آتش سوزی در «تاسیسات زیرساختی حیاتی» در منطقه مهار شده است.

فرماندار منطقه خارکف هم گزارش داد که اوایل روز شنبه دو موشک روسی به دومین شهر بزرگ اوکراین اصابت کرد.

اوله سینیهوبوف گفت نیروهای روسیه دو موشک اس-۳۰۰ را به منطقه صنعتی خارکف شلیک کردند. سینیهوبوف گفت که این حملات «تاسیسات انرژی و صنعتی خارکف و منطقه حومه» را هدف قرار دادند. این مقام مسئول گفت: «تلفات جانی گزارش نشده است، اما قطعی برق اضطراری در شهر و دیگر شهرک‌های منطقه امکان پذیر است.»

این حملات در بحبوحه گزارش‌های متناقض در مورد سرنوشت شهر مورد مناقشه سولدار، در شرق اوکراین صورت می‌گیرد. روسیه مدعی است که نیروهایش این شهر را به تصرف خود درآورده‌اند، پیشرفتی که پس از یک سری شکست‌های تحقیرآمیز در میدان نبرد، پیروزی نادری برای کرملین محسوب می‌شود.

مقام‌های اوکراین و ولودیمیر زلنسکی می‌گویند سولدار اشغال نشده و هنوز مقاومت می‌کند.

مسکو نبرد برای اشغال سولدار و شهر نزدیک آن باخموت را به عنوان کلیدی برای تصرف منطقه شرقی دونباس در نظر می‌گیرد که شامل مناطق نیمه اشغال شده دونتسک و لوهانسک است.

اوکراین می‌گوید دفاع منسجم این کشور از استحکامات شرقی به بن‌بست نظامی در میان نیروهای روسیه دامن زده است. مقام‌ها و تحلیلگران غربی می گویند اهمیت این دو شهر بیشتر نمادین است تا استراتژیک.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.