ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکمل سرکوب: توصیه خامنه‌ای به کار «فرهنگی» و تبلیغات بیشتر

رهبر جمهوری اسلامی از دستگاه تبلیغاتی خود خواست تا با در نظر گرفتن اوضاع کنونی محصولات تازه و بیشتری برای ادامه پروپاگاندای حکومتی تولید کنند. او در چنین اوضاعی خواهان تبلیغ «شادابی و خوشحالی» شد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه  ۲۸ دی‌  در دیدار با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری از آن‌ها خواست تبلیغات خود را تازه کنند، وارد جناح‌بندی‌ها نشوند، زبان جوان‌ها و نوجوان‌ها را دریابند و تبلیغات خود را در جهت منافع نظام مضاعف کنند.

خامنه‌ای در نظر گرفتن اقتضائات اجتماعی و فرهنگی تبلیغ را «وظیفه مهم دستگاه‌های فرهنگی – تبلیغاتی» جمهوری اسلامی دانست و گفت در فعالیت‌های تبلیغاتی باید «لسان قوم» (زبان مردم) را در نظر گرفت.

او با اشاره تلویحی به جنبش سراسری جاری در ایران که جوان‌ها و نوجوان‌ها در آن نقش برجسته‌ای دارند، گفت:

«زبان ارتباط گرفتن با یک جوان و نوجوان با زبان حرف زدن با یک غافل جاهل یا معاند فرق می‌کند همچنان‌که باید زبان و لسان صحبت و تبلیغ در کشورهای دیگر با کار فرهنگی - تبلیغی در داخل از جمله در مجموعه‌های انقلابی تفاوت داشته باشد.»

خامنه‌ای از مسئولان تبلیغاتی خواست که در «بازار پرمشتری» محصولات فرهنگی فعال‌تر شوند و «کارهای متنوع – شیرین و سرزنده‌ای» ارائه کنند. او گفت:

«حفظ شادابی، سرزندگی، خوشحالی و خشنودی مردم از وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی - تبلیغاتی است.»

رهبر جمهوری اسلامی نارضایتی خود از میزان تبلیغات حکومتی را هم پنهان نکرد و گفت سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری به اندازه عمر ۴۰ سال خود کار زیادی نکرده‌اند و «باید کار و تلاش را مضاعف کرد».

او همچنین مسئولان دستگاه تبلیغاتی حکومت را از افتادن در «دام نحله‌های گوناگون فکری و جناح‌گرایی» و «از کارهای صرفاً ویترینی و شکلی» پرهیز داد و از آن‌ها خواست که «آثار خنثی و بدون جهت‌گیری» تولید نکنند.

سخنان علی خامنه‌ای برای تقویت تبلیغات حکومتی نشانگر ناکامی پروپاگاندای جمهوری اسلامی است. دستگاه تبلیغاتی حکومت دهه‌هاست که موضوعاتی همچون «حجاب برتر»، «زنان برتر» و «فرهنگ اسلامی» را هر روز تبلیغ کرده‌ است اما جنبش سراسری جاری با حضور گسترده جوان‌ها و مخالفت‌شان با ارزش‌های حاکم و از سر برداشتن‌های حجاب و روسری‌سوزان‌ها و عمامه‌پرانی‌ها، نشان داد که این تبلیغات به‌ویژه بر جوان‌ها تأثیری نداشته است.

حکومت ایران همواره تلاش کرده است که هرگونه نگاه انتقادی در آثار هنری را با عنوان «سیاه‌نمایی» سانسور کند و اکنون در شرایطی که مردم در وضعیت ناگوار اقتصادی ـ اجتماعی قرار دارند علی خامنه‌ای از دستگاه تبلیغاتی خود خواسته است تا مبلغ «شادابی» باشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.