ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چراغ سبز سوریه به کالاهای سعودی 

در ادامه عادی‌سازی روابط دمشق و ریاض، دولت سوریه، ۱۱ سال پس از ممنوع‌کردن واردات کالاهای ساخت عربستان سعودی، به تاجران سوری اجازه داد برخی کالاها و مواد سعودی را به سوریه وارد کنند.

به گزارش میدل ایست آی، دولت سوریه اجازه داده است تا تاجران سوری برخی محصولات ساخت عربستان را به کشور وارد کنند. با این‌همه، دولت تاکنون موضع رسمی‌ای در رابطه با این اقدام غیرمنتظره نگرفته است.

روابط میان دمشق و ریاض از سپتامبر ۲۰۱۱ به خاطر موضع عربستان در حمایت از سرنگونی رژیم بشار اسد و نیز لغو معاهده منطقه آزاد تجاری اتحادیه عرب (GAFTA) از جانب سوریه به طور کامل قطع شده بود. لغو ممنوعیت واردات کالاهای سعودی به سوریه در شرایطی انجام شده است که برخی گمانه‌زنی‌ها از تلاش عربستان برای بهبود روابط با سوریه حکایت دارند.

وزارت خارجه سوریه به طور مشخص اجازه واردات شکر و محصولات پتروشیمی از عربستان را به تاجران سوری داده است. این وزارتخانه سندی منتشر کرده است که نشان می‌دهد مجوز واردات ۱۰هزار تن شکر به وزارت کشور سوریه داده شده است.

ایاز الجعفری، تحلیلگر اقتصادی، می‌گوید صدور پروانه‌های واردات از عربستان سعودی ماهیتی اقتصادی دارد.

او به شبکه عرب ۲۱ گفت که با وجود این‌که تاجران سوری قادرند منابع جایگزینی برای مواد تولیدشده در عربستان پیدا کنند این مجوزها صادر شده تا عربستان مجبور شود از محدودیت‌های اعمال‌شده بر کامیون‌هایی که محصولات سوریه را به بازارهای حوزه خلیج فارس می‌برند بکاهد.

الجعفری افزود که محدودیت‌های تحمیلی عربستان بر کامیون‌های سوری و حمل‌ونقل کالاهای سوری تأثیر منفی شدیدی بر صادرات سوریه به کشورهای حوزه خلیج گذاشته است و رقم این صادرات در سال گذشته به نصف رسید. ع

ربستان سعودی نرخ‌های گمرکی سنگینی بر کامیون‌های حامل محصولات سوری وضع می‌کند که منجر به کاهش رقابت‌پذیری این محصولات در بازارهای منطقه شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.