ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعرض جنسی به ۱۵ کودک در یک مدرسه فوتبال در مشهد _ وزیر ورزش و جوانان بعد از دو هفته دستور بررسی داد

مسئولان ورزش و جوانان و هیئت فوتبال خراسان رضوی گفته‌اند که از تعرض به کودکان بی‌اطلاع هستند و هنوز شکایتی دریافت نکرده‌اند. وزارت ورزش و جوانان اما فاش کرده است از دو هفته قبل گزارش‌هایی در این‌باره دریافت کرده است.

رسانه‌های داخلی ایران به نقل از مدیر رسانه‌ای سابق یک تیم فوتبال منحل‌شده در مشهد گزارش کرده‌اند به حداقل ۱۵ کودک یک تیم فوتبال نونهالان این شهر تعرض جنسی شده است. وزارت ورزش و جوانان می‌گوید که از دو هفته قبل از این موضوع مطلع بوده است.

جواد طاری‌بخش، مدیر باشگاه منحل شده شهر خودرو مشهد جمعه ۳۰ دی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت والدین ۱۵ نفر از بازیکنان یک باشگاه و مدرسه فوتبال در مشهد با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی از یک باشگاه و مربی نماهای آن به خاطر تعرض به فرزندانشان شکایت کرده‌اند.

به گفته طاری‌بخش پرونده این شکایت به دادستانی ارجاع شده است. او نام این باشگاه را فاش نکرده و تنها گفته است این تیم بدون مجوز در مسابقات لیگ مشهد و استان خراسان رضوی شرکت داشته است.

مسئولان هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در واکنش به انتشار این خبر مدعی شدند که از این موضوع بی‌اطلاع هستند.

اظهار بی‌اطلاعی مسئولان ورزش و جوانان و هیئت فوتبال خراسان در شرایطی است که «شهرآرا نیوز» گزارش کرده است: «در چند روز گذشته تعدادی از خانواده‌های بازیکنان یک باشگاه فوتبال در مشهد با تجمع مقابل ساختمان هیات فوتبال خراسان رضوی به‌دنبال پیگیری فاجعه‌ای عجیب بودند؛ تجمعی که البته چندان چاره‌ساز نبود تا این خانواده‌ها پس از شکایت در حراست اداره کل ورزش و جوانان استان به‌دنبال پیگیری از طریق رسانه‌ها باشند.»

بر بنیاد گزارش این رسانه، خانواده کودکان «پس از تغییر رفتار فرزندانشان و پیگیری و بررسی محتوای گوشی تلفن همراه بازیکنان، متوجه می‌شوند مربی این باشگاه آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داده است.»

پس از افشای این موضوع در رسانه‌ها وزارت ورزش و جوانان در یک اطلاعیه، بدون توضیح در باره آنچه که «تخلف در یکی از مدارس فوتبال در شهر مشهد» نامید، از دستور ویژه وزیر ورزش و جوانان به حراست این وزارتخانه برای پیگیری این موضوع خبر داد. در این اطلاعیه فاش شده است که این وزارتخانه از دو هفته قبل گزارش‌هایی در ارتباط با تعرض جنسی به کودکان در مدرسه فوتبال دریافت کرده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان حراست اداره کل تربیت بدنی خراسان و یک نهاد امنیتی که نام آن فاش نشده است «در حال بررسی دقیق موضوع هستند و قرار است گزارش بررسی این ادعاها به محض تکمیل، تقدیم وزیر ورزش و مراجع ذی‌صلاح شود.»

پیش از اطلاعیه وزارت ورزش و جوانان محسن حیدری، دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که این هیئت هنوز «شکایتی در این خصوص نداشته است» و «پول خرج شده تا این خبر در همه کانال‌های خبری درج شود».

حیدری همچنین ادعا کرد این موضوع «اثبات نشده» و «به دروغ منتشر شده است». او اما در همین برنامه گفت که «موضوع را اگر مطلع بودم در نطفه خفه می‌کردم.».

علی اکبر هاشمی جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی هم ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع مدعی شد «پس از مطرح شدن خبر اولیه دستور داده شد حراست اداره کل ورزش و جوانان به دقت تمامی ابعاد موضوع را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد تا صحت و سقم و ابعاد آن مشخص شود».

احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال نیز همانند دیگر مسئولان ورزش ادعا کرد که از این موضوع بی‌اطلاع است و «فدراسیون فوتبال از طریق رسانه‌ها متوجه شد که چنین موضوعی در یکی از مدارس فوتبال مطرح شده اما تاکنون شکایتی در هیأت فوتبال خراسان‌رضوی یا فدراسیون دریافت نکرده‌ایم».

تعرض به کودکان در مدرسه‌های فوتبال برای نخستین بار نیست که فاش می‌شود. در سال ۱۳۹۲ مسعود شجاعی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در یک برنامه تلویزیونی به صورت تلویحی تعرض به کودکان در مدارس فوتبال را تایید کرده و از خانواده‌ها خواسته بود «بچه‌های خود را به هر مدرسه فوتبالی نفرستند».

مهدی مهدوی‌کیا نیز چند سال بعد بخش دیگری از سوء استفاده جنسی و تعرض به کودکان در مدارس فوتبال را فاش کرد. در سال ۱۳۹۴ رسانه‌های داخلی ایران از بازداشت حداقل یک مربی مدرسه فوتبال در تهران به دلیل تعرض به کودکان خبر دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.