ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی فرهاد شیخی، فعال کارگری را بازداشت کردند

فرهاد شیخی از دانشجویان مدافع حقوق کارگران است که پیشتر نیز در تجمع روز جهانی کارگر سال ۱۳۹۸ بازداشت و به حبس و شلاق تعلیقی محکوم شده بود.

در ادامه سرکوب و بازداشت فعالان صنفی و کارگری، نیروهای امنیتی در روز شنبه یکم بهمن فرهاد شیخی، دانشجوی حقوق و فعال کارگری را بازداشت کردند.

اتحادیه آزاد کارگران نوشت ۱۰ مامور امنیتی با یورش به منزل شیخی او را بازداشت و به زندان رجایی شهر منتقل کردند.

شیخی پیشتر در سال ۱۳۹۸ همزمان با تجمع روز کارگر کارگران و مدافعان حقوق کارگران در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازداشت و محاکمه شده بود.

او ۱۳ خرداد، پس از تحمل بیش از یک ماه زندان به صورت موقت و به قید وثیقه از زندان بیرون آمد. شعبه دوم دادگاه کیفری تهران در مرداد همان سال شیخی را به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» محاکمه و به چهار ماه زندان و پنج ضربه شلاق محکوم کرد. اجرای این حکم به مدت دو سال به دلیل «فقدان سابقه کیفری» این فعال کارگری به حالت تعلیق درآمد.

اتحادیه آزاد کارگران بازداشت شیخی را محکوم کرده و خواستار «آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی کارگران و معلمان زندانی و همچنین بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری» شده است.

نیروهای امنیتی از بهار امسال همزمان با اعتراضات گسترده معلمان به تعدیل و دست‌کاری لایحه رتبه‌بندی و اعتصاب کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ده‌ها معلم و فعال کارگری را در نقاط مختلف ایران بازداشت و در زندان حبس کرده‌اند.

در چهار ماه اخیر نیز همزمان با خیزش انقلابی «ژن، ژیان، ئازادی» ده‌ها تن از فعالان صنفی، کارگری و معلمان در شهرهای مختلف بازداشت شده‌اند. برخی از بازداشت‌شدگان به صورت موقت و به قید وثیقه آزاد شده‌اند اما شمار زیادی از آن‌ها همچنان در زندان در حبس‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.