ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی سه پزشکی که برای کمک به محروجان اعتراضات به مهاباد رفته بودند: «بازجوها گفتند حق درمان ندارند»

در دوران بازداشت بازجوها به یاسر رحمانی‌راد، همایون افتخاریان و بهنام اوحدی گفته‌اند حق درمان ندارند. مصداق اتهام‌های مطرح‌شده علیه آن‌ها «درمان اغتشاشگران» عنوان شده است.

طبق اطلاعات رسیده به زمانه از طریق منابع آگاه در مهاباد، یاسر رحمانی‌راد، همایون افتخاریان و بهنام اوحدی، سه پزشکی که برای درمان مجروحان اعتراضات سراسری به مهاباد رفته و بازداشت شد بودند، با صدور قرار وثیقه آزاد شدند.

برای این سه پزشک قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی صادر شده بود. یاسر رحمانی‌‌راد و همایون افتخاریان چهارشنبه ۲۸ دی و بهنام اوحدی ۲۹ دی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مهاباد آزاد شده‌اند.

یاسر رحمانی‌راد، پزشک عمومی از خرم‌آباد و دکتر بهنام اوحدی و همایون افتخاریان از تهران، پنج‌شنبه ۱۰ آذر برای کمک و مداوای مجروحان شهرهای کردستان به مهاباد رفتند، اما روز یک‌شنبه ۱۳ آذر در هتل محل اقامت خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

پنج‌شنبه ۱۷ آذر یاسر رحمانی‌راد طی تماسی با خانواده از بازداشت خود و دو همکار دیگرش خبر داد، تا پیش از آن اطلاعی از وضعیت این سه پزشک در دسترس نبود و تا زمان آزادی نیز نزدیکان در بی‌خبری به‌ سر بردند.

طبق اطلاع یک منبع آگاه در مهاباد، تمام داروها و تجهیزاتی که این سه پزشک به همراه خود داشتند، حین بازداشت توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است.

پرونده یاسر رحمانی‌راد، همایون افتخاریان و بهنام اوحدی به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مهاباد ارجاع داده شده است. اتهام‌های انتسابی به این سه پزشک «برهم زدن امنیت کشور» و «ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور» است و مصداق این اتهامات «درمان اغتشاشگران» ذکر شده است.

هر سه نفر از امکان اخذ وکیل تعیینی محروم بوده‌اند.

منبع آگاه زمانه در مهاباد می‌گوید طی مراحل بازجویی نه تنها رفتار بازجوها بسیار خشن بود، بلکه به این سه پزشک گفته شده «حق درمان معترضان را ندارند و همه پزشکان مخفی را بازداشت خواهند کرد تا درس عبرتی برای دیگران شود.»

یاسر رحمانی‌راد، متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۷ است و پیش‌تر پزشک کارگران شرکت هفته تپه بود و سال ۸۸ نیز سابقه بازداشت دارد.

دکتر همایون افتخاریان، ۲۳ ساله، اهل تهران و تکنیسین اتاق عمل و دکتر بهنام اوحدی، روان‌پزشک و سکسولوژیست است.

بهنام اوحدی قبل از رفتن به مهاباد در پستی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر شده بود، عکس‌هایی از کودکان جان‌باخته‌ مهاباد همراه با این متن منتشر کرده بود:

«هر چه چرخ خیاطی و ارگ مینیاتوری کلکسیونی از اتاق مطبم خواستید بخرید، بهتون نفروختم بابانوئل داره می‌بره کردستان برای این فرشته‌ها...»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.