ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فاطمه سپهری به حبس و جزای نقدی محکوم شد

فاطمه سپهری، فعال مدنی ساکن مشهد و از نویسندگان بیانیه موسوم به «۱۴ نفر»، توسط دادگاه کیفری این شهر به یک سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، دادگاه کیفری شهر مشهد فاطمه سپهری را به اتهامات «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فعالیت در فضای مجازی و مصاحبه با رسانه‌های خارج از ایران» به یک سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرد. خانم سپهری روز چهارشنبه ۳۰ شهریور، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در مشهد بازداشت و سپس به زندان وکیل‌آباد این شهر منتقل شده بود. او پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. 

فاطمه سپهری، از امضاکنندگان بیانیه موسوم به «۱۴ نفر» است که ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، همزمان با سالگرد برگزاری انتخابات مناقشه‌انگیز ۸۸، خطاب به ملت ایران منتشر شد. نویسندگان آن نامه با یادآوری برخی مشکلات اقتصادی، مدنی و سیاسی ایران و انتقاد از وضعیت جاری کشور در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و به دلیل «نقض گسترده حقوق مدنی، بخصوص زنان»، «ناتوانی در رهبری و اداره درست کشور» و «استبداد نظام حاکم، عدم استقلال قوا و عدم امکان برگزاری انتخابات آزاد»، خواستار اعمال اصلاحات در قانون اساسی کشور و استعفای سید علی خامنه‌ای از رهبری جمهوری اسلامی و گذار از نظام جمهوری اسلامی شده بودند. در آن زمان، دادگاه انقلاب مشهد او را به سه سال و شش ماه حبس تعزیری و ۱۵۷ ضربه شلاق محکوم کرد که حکم زندان او به مدت پنج سال تعلیق شد. خانم سپهری یک بار نیز روز دهم مرداد ۱۳۹۹ به خاطر شرکت در تجمع همبستگی با معترضان خوزستان، با ضرب و شتم بازداشت شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.