ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در یک «مرکز مهمات‌سازی» در اصفهان _ وزارت دفاع می‌گوید یک حمله پهپادی بود

نام کارخانه مهمات‌سازی که انفجار در آن رخ داد اعلام نشده. گزارش‌هایی از «برخورد یک پهپاد» منتشر شده است. سال گذشته نیز یک مرکز تولید «مهمات» در اصفهان آتش گرفته بود. وزارت دفاع در یک اطلاعیه ادعا کرد یک حمله با ریزپرنده‌ها را دفع کرده است.

بامداد یکشنبه نهم بهمن خبرگزاری‌های داخلی ایران از شنیده شدن صدای انفجار در یکی از «مراکز مهمات‌سازی وزارت دفاع» در اصفهان خبر دادند. نام این مرکز هنوز فاش نشده است. وزارت دفاع جمهوری اسلامی به صورت تلویحی حمله به این کارخانه مهمات‌سازی را تایید کرد.

چند ساعت پس از انتشار خبر انفجار در یک کارخانه مهمات‌سازی در اصفهان وزارت دفاع در یک بیانیه اعلام کرد: شامگاه شنبه یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله ریزپرنده ها قرار گرفت که یکی از آنها با اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر در تله های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

بر بنیاد این بیانیه «حمله ناموفق» ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شنبه هشتم بهمن ماه صورت گرفت. این وزارتخانه مدعی شد که «با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی حمله ریزژرنده‌ها با موفقیت دفع شده است» و «آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد شده که خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نکرده است».

رسانه‌های ایران پیشتر در بامداد نهم بهمن از انفجار در یک مرکز مهمات‌سازی در اصفهان خبر داده بود.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به نقل از معاون امنیتی و سیاسی استانداری اصفهان گزارش کرده بود که این حادثه هیچ‌گونه تلفات انسانی نداشته است.

یک ویدئو از لحظه انفجار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که صدای راوی پشت دوربین می‌گوید: «پدافندی چیزی هم هوا کردند. یک پهپاد بود درسته؟ یک پهپاده». در این ویدئو لحظه انفجار دیده و صدای آن شنیده می‌شود.

«صابرین نیوز» هم ویدئوی زیر را به گفته خودش از «لحظه برخورد پهپاد در حادثه اصفهان» منتشر کرده است:

اصفهان محل استقرار چند مرکز تولید مهمات و جنگ‌افزار از جمله بزرگ‌ترین کارخانه‌های نظامی ایران تحت عنوان شرکت صنایع هواپیماسازی است.

هنوز هیچ یک از منابع دولتی ایران تائید نکرده‌اند که محل وقوع انفجار صنایع هواپیماسازی ایران وابسته به وزارت دفاع بوده است.

خرداد سال ۱۴۰۰ پس از اینکه مقام‌های جمهوری اسلامی از وقوع آتش‌سوزی در کارخانه صنایع شیمیایی نارگستر سپاهان خبر دادند، روزنامه بریتانیایی «گاردین» مدعی شد که این حادثه احتمالا خرابکارانه در کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین ایران که به صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) تعلق دارد، رخ داده است.

علاوه بر این در خرداد ۱۳۹۷ نیز امیر حاتمی، وزیر وقت دفاع جمهوری اسلامی در سفر به اصفهان کارخانه «تولید و مونتاژ مهمات کالیبر متوسط صنایع دفاعی اصفهان را راه اندازی کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    این حمله کاملا مشخص است که یک حمله برای ارزیابی موقعیت پدافند ااستان اصفهان صورت گرفته است و قطعا باز هم این نوع حمله ها ادامه خواهد داشت ما از 5 ماه پیش چنین تحرکاتی را برای شناسائی موقعیتها شاهد هستیم حتی خود جمهوری اسلامی هم دقیقا اطلاع دارد به همین دلیل حمله به سفارت آذربایجان را شدت داده است اما هنوز جمهوری اسلامی متوجه نیست که این اطلاعات از امنیتی ترین لایه های درونی خود بیت خامنه ای و هسته ی فرماندهی سپاه پاسداران کاملا هماهنگ شده است سرداران سپاه پاسداران خودشان را فروخته اند امریکا و اسرائیل در حدود 15 سال است که اینها را رصد کرده و خریده است برنامه ریزی حتی در سطح سلبریتی ها شده است علی کریمی نمونه ی فوتبالی فخرآور و گاشیفته فراهانی در بین هنرپیشه ها همچنین نه تنها مراجع تقلید بلکه حتی برخی سربازان و نگهبانان بیت خامنه ای را نیز خریده اند جنایتکاران کمی برای عقیده اینهمه شقاوت از خود به خرج می دهند اینهمه شقاوت و جنایت را فقط برای مزدوری می کنند امروز علی خامنه ای که پرورش دهنده ی مزدور بوده است حالا با تاکتیک خودش به دام افتاده است از در و دیوار سیستم حکومتی اش مزدور ان در حال خودفروشی و تعیین قیمت هستند . از اینرو من در صفحه ی فیس بوک خودم امروز در رابطه با کودتائی که نزدیک به شش ماه است در حال عملیاتی شدن است و انقلاب زن زندگی آزادی تا امروز توانسته است آنرا به خوبی تحت کنترل خود درآورده و تمام اقدامات کودتاچیان را نقش برآب نموده بیشتر خواهم نوشت