ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی بازنشستگان شرکت مخابرات و مس سرچشمه در چند مرکز استان

بازنشستگان مخابرات و شرکت مس سرچشمه که به دست‌اندازی دولت به صندوق بازنشستگی‌شان معترضند، دوشنبه دهم بهمن ماه در چندین شهر تجمع کردند. بازنشستگان مخابرات معتقدند بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام با در اختیار گرفتن بیشترین سهام این شرکت، حقوق آنها را پایمال کرده است.

بازنشستگان مخابرات دوشنبه ۱۰ بهمن در اهواز، تبریز، اصفهان، ایلام، رشت، تهران، مشهد، کرمانشاه و ارومیه مقابل مراکز شرکت مخابرات تجمع کردند. آن‌ها به پایمال شدن حقوق خود پس از خصوصی‌سازی مخابرات معترضند و می‌گویند بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام سهامداران عمده شرکت حقوق بازنشستگان را پایمال کرده‌اند.

بازنشستگان شرکت مس سرچشمه هم که به دست‌اندازی دولت به صندوق بازنشستگی‌شان معترضند، دوشنبه در تهران و کرمان تجمع کردند.

بازنشستگان مخابرات خراسان رضوی که مقابل اداره مخابرات مشهد تجمع کرده بودند پارچه نوشته‌ای در دست داشتند با این مضمون:

«قابل توجه سهامداران عمده مخابرات ستاد فرمان امام و تعاون سپاه و وزارت ارتباطات با ۱۳ سال تنزل حق و حقوق بازنشستگان به اجبار خصوصی شده مخابرات پایان دهید! به تعهدات دولتی و خصوصی و اجرای آئین نامه۸۹/۲۴ و بیمه تکمیلی درمان پایبند باشید و آن را تنزل ندهید. سلامت و درمان بازنشستگان محل کسب سود نیست!»

در ارومیه شعار می‌دادند: «شرکت پردرآمد! چه بر سر تو آمد؟!» ۱۴۰۱

مطالبات بازنشستگان مخابرات از زمان واگذاری شرکت به بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی انباشت شده است. سال ۱۳۸۹ شرکت مخابرات با عنوان خصوصی‌سازی به بنیاد تعاون سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام واگذار شد. مالکان جدید به دولت تعهد دادند کلیه تعهدات حقوقی به کارکنان را پرداخت کنند اما از پرداخت مطالبات سر باز زدند.

شرکت مخابرات با دستاویز نبود منابع مالی از پرداخت مطالبات معوقه بازنشستگان خودداری کرد و وعده داد در صورت افزایش تعرفه‌ها، بدهی خود به بازنشستگان را بپردازد. تعرفه‌ها افزایش یافت اما مطالبات بازنشستگان پرداخت نشد.

بازنشستگان می‌گویند عدم پرداخت مطالبات مشکلات معیشتی آن‌ها را افزایش داده است.

یکی از بازنشستگان مخابرات نوشته است:

«سهامداران مخابرات بدانند که ما بازنشستگان مخابرات بخاطر طی کردن راه‌های قانونی و نجابت خودمان تا امروز سکوت کرده بودیم اما این تجمعات هفتگی را تا رسیدن به کلیه خواسته‌های قانونی خودمان ادامه می‌دهیم چون دیگر صبرمان به اتمام رسیده و در این گرانی و تورم شدید، چیزی برای ازدست دادن نداریم.»

بازنشستگان مخابرات دوشنبه سوم بهمن نیز در مراکز استان تجمع کرده بودند. بی‌تفاوتی مجلس، وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات به خواست‌هایشان سبب شده بازنشستگان مخابرات اعلام کنند تا رسیدن به خواست‌های خود تجمعات هفتگی برگزار می‌کنند.

تجمع بازنشستگان مس سرچشمه در تهران- دهم بهمن

بازنشستگان مس سرچشمه خواستار اجیای استقلال صندوق بازنشستگی

در اسفند ۱۴۰۰ اداره صندوق بازنشستگی شرکت مس سرچشمه بدون رضایت سهامداران به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار شده است. بازنشستگان مس سرچشمه می‌گویند موجودی این صندوق حاصل سال‌ها کار و زحمت آن هاست. آن‌ها نگرانند صندوق بازنشستگی آن‌ها به سرنوشت سازمان تامین اجتماعی دچار شود که دولت بر آن چنگ انداخته و آن را به ورشکستگی کشانده است. در تهران دوشنبه ۱۰ بهمن بازنشستگان شرکت مس سرچشمه مقابل دفتر شرکت ملی صنایع مس ایران در خیابان ولیعصر تجمع کردند و در کرمان مقابل دفتر اصلی شرکت جمع شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.