ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه

اسرائیل پس از شلیک چند راکت از نوار غزه، حملات هوایی به این نقطه را آغاز کرد. هنوز مشخص نیست که این حملات ادامه خواهد یافت یا تنش کنترل می‌شود. در نخستین ماه فعالیت دولت جدید راست مذهبی در اسرائیل، سطح تنش با فلسطینی‌ها به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته است.

در حالی که نگرانی‌ها از تشدید خشونت‌ها در اسرائیل و فلسطین ادامه دارد، ارتش اسرائیل حملات هوایی را به منطقه محاصره شده نوار غزه آغاز کرده است.

این حملات در اوایل روز پنجشنبه ۲ فوریه/ ۱۳ بهمن‌ماه در پی حمله مرگبار اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری اشغالی در هفته گذشته انجام شد.

در حمله اسرائیل به جنین ۹ فلسطینی کشته شدند، پس از آن حملات فلسطینی‌ها به اسرائیلی‌ها در آخر هفته انجام شد، از جمله تیراندازی در قدس شرقی اشغالی که در نتیجه آن هفت اسرائیلی کشته شد.

این ناآرامی‌ها همچنین باعث تبادل آتش میان نیروهای اسرائیلی و گروه‌های فلسطینی در غزه شده است.

این شامل موشک‌هایی بود که چهارشنبه شب از نوار غزه شلیک شد. هیچ گروه فلسطینی این پرتاب‌ها را به عهده نگرفته است.

ارتش اسرائیل گفت حملات هوایی این رژیم به سایت‌های تولید موشک و تسلیحات مورد استفاده حماس، گروهی که غزه را اداره می‌کند، اصابت کرد.

پس از این حملات، خبرگزاری فرانسه از شلیک راکت‌های جدید از غزه و انفجارهایی که ساختمان‌ها را لرزاند و آسمان شب را بر فراز غزه روشن کرد، گزارش داد.

در همین حال آژیر حمله هوایی در مناطقی در اسرائیل به صدا درآمد. هنوز گزارشی از تلفات جدی گزارش نشده است.

همچنین یگان مسلح جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین بامداد روز پنجشنبه در پاسخ به حملات هوایی و «تجاوز سیستماتیک» به حقوق اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، موشک‌هایی را به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی راست افراطی اسرائیل که بر زندان‌ها نظارت می‌کند، در توییتی که پس از پرتاب موشک در روز چهارشنبه ارسال شد، گفت که به برنامه‌هایش برای سخت‌تر کردن شرایط برای زندانیان فلسطینی ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه از کابینه امنیتی خواسته است که تشکیل جلسه دهد، گفت: «شلیک موشک از غزه مانع از ادامه تلاش‌ها برای لغو شرایط اردوگاه تابستانی تروریست‌های قاتل نمی‌شود.»

رفتار اسرائیل با اسرای فلسطینی به طور معمول توسط سازمان‌های حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است و صدها نفر بدون اتهام در وضعی که اسرائیل آن را «بازداشت اداری» می‌نامد، محبوسند.

اسرائیل یک سال است که تقریباً روزانه حملاتی را در کرانه باختری انجام می‌دهد.

دولت راست افراطی جدید اسرائیل در پایان سال گذشته میلادی به قدرت رسید و ژانویه یعنی نخستین ماه سال و نخستین ماه فعالیت این دولت دست‌راستی، ماه خونینی برای فلسطینی‌ها بود که در آن ۳۵ نفر اعم از جنگجو و غیرنظامی کشته شدند.

نیروهای اسرائیلی در سال گذشته دست کم ۲۰۰ فلسطینی را کشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.