ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌سوزی جنگل‌های شیلی: حداقل ۲۳ نفر جان باختند

آتش بیش از ۴۰ هزار هکتار از جنگل‌های شیلی را خاکستر و بالغ بر هزار نفر را بی‌خانمان کرد. وزیر کشور شیلی می‌گوید این آتش‌سوزی‌ها زنگ خطر تغییرات اقلیمی است.

آتش در جنگل‌های شیلی گسترده‌تر شده است و از همین‌رو وزیر کشور در چند منقطه دیگر وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

بر بنیاد گزارش وزارت کشور شیلی در جریان آتش‌سوزی که از صبح شنبه چهارم فوریه/ ۱۵ بهمن شدت بیشتری گرفت تا به حال حداقل ۲۳ نفر جانشان را از دست داده‌اند، از جمله یک خلبان بولیویایی که برای مهار آتش به منطقه آروکانیا رفته بود، نزدیک به هزار نفر مصدوم و بالغ بر ۱۱۰۰ نفر بی‌جا شده‌اند. حال ۱۶ نفر از مصدومان که در بیمارستان بستری هستند، وخیم گزارش شده است.

کارولینا توها، وزیر کشور شیلی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «تعداد کشته‌شدگان دائم در حال تغییر است. ما با وضعیت بسیار سختی روبه‌روییم».

او در یک نشست خبری نیز به خبرنگاران گفت: «شرایط آب و هوایی کنترل آتش سوزی در حال گسترش را بدتر کرده است.»

به گفته مقامات دولتی در شیلی در روز شنبه چهارم فوریه حداقل ۲۳۲ آتش‌سوزی فعال بودند. آژانس کاهش بلایای طبیعی این کشور گفته ۱۵۱ مورد از آتش‌سوزی‌ها تحت کنترل هستند.

آن‌ها می‌گویند بیش از صد خانه به صورت کامل در آتش سوخته و ۴۵ هزار هکتار از اراضی جنگل خاکستر شده است. در کنار آن باغ‌های سیب و توت نیز طعمه آتش شده‌اند.

شعله‌های آتش سه منطقه به نسبت کم جمعیت در منطقه جنوبی آروکانیا، بیو بیو و نوبل را از روز جمعه سوم فوریه در برگرفته است. وزارت کشور شیلی در منطقه آروکانیا که از صبح شنبه طعمه حریق شد هم وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

توها در جمع خبرنگاران گفت: «آتش‌سوزی‌ها باید به عنوان زنگ خطری برای اثر تغییرات اقلیمی باشند. شیلی در حال تبدیل شدن به یکی از کشورهایی است که به دلیل تغییرات آب و هوایی در برابر آتش‌سوزی‌ها آسیب‌پذیرتر هستند.»

گابریل بوریک، رئیس جمهوری چپ‌گرای شیلی روز جمعه سوم فوریه/ ۱۳ بهمن تعطیلات تابستانی خود را کوتاه کرد و مدعی شد که این آتش‌سوزی می‌تواند عمدی باشد. او اما جزئیات بیشتری در این باره بیان نکرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.