ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عارف از انتخابات رياست‌جمهوری کناره‌گيری کرد

محمدرضا عارف از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد و محمد خاتمی، اکبر هاشمی رفسنجانی و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کردند که از حسن روحانی پشتيبانی می‌کنند.

محمدرضا عارف کانديدای انتخابات رياست‌جمهوری ايران از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، عارف در نامه‌ای خبر داده که محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران غروب دوشنبه ۲۰ خرداد "مرقومه‌ای" به او داده و در آن گفته ادامه حضور عارف را در انتخابات "به مصلحت نمی‌داند."

عارف افزوده است: "از آنجا که از ابتدای ورودم به عرصه انتخابات بارها بر موضع تمکين از اجماع با محوريت جناب آقای خاتمی تأکيد نموده‌ام... لذا با عنايت به نظر صريح جناب آقای خاتمی و تجارب انتخابات دو دوره گذشته رياست‌جمهوری، انصراف خود را از ادامه رقابت‌های انتخاباتی اعلام می‌دارم."

معاون اول دولت ايران در زمان رياست‌جمهوری خاتمی نوشته است: "اينجانب گذشتن از حق خويش به نفع ملت بزرگ و ايران سربلند را مصداق روشن اصلاح‌طلبی واقعی می‌دانم."

در همين حال محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران در پيامی ضمن تشکر از محمدرضا عارف، گفت رأی‌اش را به حسن روحانی خواهد داد.

خاتمی کناره‌گيری عارف از رقابت‌های انتخاباتی را تصميمی "شجاعانه" و "تلاش برای جلوگيری از تشتت آراء و پراکندگی نيروها" دانست و از همگان به‌ويژه اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهان خواست که با هوشياری حضور حسن روحانی را "فرصتی مناسب برای رسيدن به خواست‌ها و مطالبات خود" بدانند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، که صلاحيت نامزدی وی در انتخابات رياست جمهوری از سوی شورای نگهبان رد شد نيز در ديدار امروز خود با گروهی از جوانان اعلام کرد که به حسن روحانی رأی می‌دهد.

حسن روحانی نيز پس از کناره‌گيری محمدرضا عارف بيانيه‌ای منتشر کرد و در آن ضمن اشاره به اين موضوع گفت مدافع گفتمان "اخلاق و ميانه‌روی و دوری از افراط و تفريط" است.

روحانی از همه "طرفداران اعتدال و ميانه‌روی" درخواست کرد که خود را برای "تحول بزرگ" در روز انتخابات آماده کنند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نيز با انتشار بيانيه‌ای، ضمن تقدير از محمدرضا عارف، حمايت خود از حسن روحانی را اعلام و اظهار اميدواری کرد که مردم بتوانند روحانی را "تجلی حضور و بروز تفکر اصلاح‌طلبی بيابند."

شورای مشاوران محمد خاتمی نيز طی بيانيه‌ای از حسن روحانی به‌عنوان نامزد نهايی اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوری پشتيبانی کرده است.

محمدرضا عارف و حسن روحانی دو نامزدی بودند که در ميان هشت کانديدای انتخابات رياست جمهوری بيشتری نزديکی را به اصلاح‌طلبان داشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.