ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسمومیت دانش‌آموزان ۲۶ مدرسه دخترانه در یک روز ــ هنوز کسی دستگیر نشده است

تنها در تهران دانش‌آموزان ۱۴ مدرسه مسموم شدند. لباس شخصی‌ها به خانواده‌های معترض دانش‌آموزان حمله کردند. به‌گفته یک نماینده مجلس تاکنون نزدیک به ۹۰۰ دانش‌آموز از استان‌های مختلف مسموم شده‌اند. مسئولان حکومتی باز هم پای «دشمنان» را به میان می‌کشند.

در ادامه مسمومیت‌های دختران دانش‌آموز در شهرهای ایران، گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های جمهوری اسلامی حاکی از آن است که در روز چهارشنبه ۱۰ اسفند دانش‌آموزان ۲۶ مدرسه در تهران، اردبیل، کرمانشاه، اصفهان، شاهین‌شهر، پردیس و فردیس دچار مسمومیت شدند.

۱۴ مدرسه در تهران، شش مدرسه در اردبیل، دو مدرسه در کرمانشاه، یک مدرسه در اصفهان، یک مدرسه در پردیس، یک مدرسه در فردیس و یک مدرسه در شاهین‌شهر با این پدیده‌ تازه روبه‌رو شدند.

از آغاز این حمله‌ها تا کنون، به گزارش «اعتمادآنلاین»، دست‌کم ۵۸ مدرسه در ۱۰ استان هدف قرار گرفته اند.

برای نخستین بار در ۹ آذرماه سال جاری خبر مسمومیت‌های مشکوک دانش‌آموزان با گزارشی درباره هنرستان دخترانه نور قم منتشر شد. در طی این مدت گزارش‌های مشابهی از مدرسه‌های بروجرد، اردبیل و تهران نیز منتشر شد و اکنون دیگر تردیدی وجود ندارد که مسمومیت‌ها تصادفی نیست و به‌شکل برنامه‌ریزی‌شده هدایت می‌شود.

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور نیز یکم اسفند جاری در نامه‌ای به دادستان قم اعلام کرد که مسمومیت دانش‌آموزان در این شهر از «احتمال اقدامات مجرمانه عمدی» نشان دارد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

اعتراضات والدین و خشونت لباس شخصی‌ها

روز چهارشنبه، پس از مسمومیت دختران دانش‌آموز در مدرسه ۱۳ آبان منطقه تهرانسر تهران، دانش‌آموزان به نشانه اعتراض در مقابل ورودی مدرسه شعار «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر حکومت بچه‌کُش» سر دادند.

در مدرسه یارجانی تهران نیز خانواده‌های دانش‌آموزانی که دچار مسمومیت شده‌ بودند، تجمع کرده و شعارهای «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر حکومت بچه‌کش» سر دادند.

روزنامه شرق گزارش داده است که مأموران لباس شخصی در مدرسه ۱۳ آبان حضور داشتند و مانع از شعار دادن دانش‌آموزان شدند. در شبکه‌های اجتماعی فیلم‌ها و تصاویری از حمله لباس شخصی‌ها به والدین دانش‌آموزان منتشر شد. در یکی از این ویدئوها یک مأمور لباس شخصی گیسوان مادر یکی از دانش‌آموزان را که اعتراض کرده بود می‌کشید و مردم مانع می‌شدند.

حمله لباس شخصی‌ها به خانواده‌های دانش‌آموزان مدرسه دخترانه ۱۳ آبان منطقه تهرانسر تهران ـ عکس از شبکه‌های اجتماعی

والدین دانش‌آموزان این مدرسه اعتراض داشتند که مدرسه برای گرفتن آزمایش و پیگیری وضعیت سلامتی بچه‌ها کاری انجام نداده است و مسئولان آن فقط می‌خواستند وضعیت را آرام و مدرسه را خالی کنند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

وزیر کشور: کسی دستگیر نشده

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم صبح چهارشنبه ۱۰ اسفند در جلسه هیئت دولت به احمد وحیدی، وزیر کشور مأموریت داد که مسئله مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر را پی‌گیری کند. رئیسی همچنین از وزارت بهداشت و وزارت اطلاعات خواست تا با وزیر کشور در این زمینه همکاری کنند.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت در دولت تصمیم گرفته شد که با محوریت وزارت کشور جلسه‌ای تشکیل و اطلاع‌رسانی شود.

او افزود در مورد این‌که این موضوع سیاسی است، چیزی نمی‌داند.

در پی این اظهارات، احمد وحیدی، وزیر کشور عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی مسئله مسمومیت‌ها که با شرکت وزیر آموزش و پرورش و مسئولان اطلاعات و امنیت و استانداران برگزار شد، گفت:

تاکنون کسی درباره مسمومیت‌ها دستگیر نشده است و هیچ دانش‌آموزی هم در این رابطه فلج نشده است و این ادعا کذب است.

وحیدی که تلاش می‌کرد تا اوضاع را آرام کند، افزود:

درباره این‌که گفته می‌شود این واقعه یک ماجراجویی شخصی، داخلی و یا احیاناً عوامل بیرون از مدرسه بوده یا نه، باید بگوییم مسئله تحت بررسی دستگاه‌های اطلاعاتی است و نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد ولی مواردی پیدا نشده که بتوان قاطعانه گفت مربوط به عامل مشخصی است. (...) اگر نیروهای امنیتی به سرنخ‌هایی دست یابند و افرادی که وابسته به هر گروهکی باشند، دستگیر شوند، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر کشور با بیان این‌که «دشمنان ما خیلی علاقه داشتند کشور را دچار مشکل کنند»، رسانه‌های خارجی را عامل هراس‌افکنی در میان مردم خواند و از «برخی افراد» در داخل خواست تا «مراقب باشند تا هراس‌افکنی صورت نگیرد».

به‌نظر می‌رسد که مسئولان حکومتی بار دیگر قصد دارند پای «دشمنان انقلاب» را به میان بکشند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

«کار ضدانقلاب است»

احمد راستینه، عضو و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه «گروهک‌های معاند» و «ضدانقلاب» را در ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان دخیل دانست و گفت:

پدیده مسمومیت برخی دانش‌آموزان دختر عزیز ما که این چند وقت دارد شکل می‌گیرد، در ادامه آشوب‌هایی است که در کشور ما شکل دادند و به دنبال فروپاشی امنیت خاطر و امنیت روانی جامعه ما هستند. (...) طبیعی است که دست بیگانگان و دست دشمن در ناآرام‌سازی فضای جامعه در این پدیده مشهود است.

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز چهارشنبه آمار تازه‌ای از دانش‌آموزان مسموم‌شده ارائه داد و گفت:

تا الان قریب به ۹۰۰ دانش‌آموز از استان‌های مختلف کشور مسموم شدند و این آمار را امروز از یک منبع موثق دریافت کردم.

حیدری هم در این‌باره گفت:

ممکن است افراد ضدنظام در این موضوع نقش داشته باشند، اما هنوز این موضوع قطعی نیست و نمی‌توان بدون بررسی دقیق گروهی را متهم به این کار کرد.

کانون صنفی معلمان: شهروندان اعتراض کنند

همزمان با این رویدادها کانون صنفی معلمان نیز در ارتباط با «ایجاد مسمومیت‌های عمدی در مدرسه‌های دخترانه» بیانیه‌ای منتشر کرد.

کانون صنفی معلمان ‌این حمله‌های سمی را «از جنس بیوتروریسم» و یادآور اسیدپاشی در اصفهان خواند و گفت مظنونان آن جز افراطیون مذهبی نیستند و انتظار برای این‌که اقدامی انجام پذیرد دور از ذهن‌ است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این کانون آورده است:

یک فرض قوی این است که (حکومت) در پی بازپس‌گیری دستاوردهای جنبش «زن، زندگی، آزادی» از طریق ایجاد هراس اجتماعی بین دختران و خانواده‌های آن‌هاست.

کانون صنفی معلمان ضمن محکوم کردن این اعمال گفته است:

تمامی شهروندان به‌طور عام و والدین و نهادهای صنفی و مدنی به‌صورت خاص باید در این‌باره موضع‌گیری و علیه برهم‌زنندگان امنیت فرزندان‌شان و کل جامعه، اقدامات قانونی و اعتراضی لازم را انجام دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • rasi

    فکر نمی کنید جریان گریز در میان باشد ؟ همان جریانی که خمینی وقتی دید جواب خون جوانان کشور را که در جنگ ریخته شد نمی تواند بدهد و جنگ داشت به ضرر حکومت و کشور سوق پیدا میکند گفت جام زهر را می نوشد ؟! حال جریاناتی که در باره برجام که منجر به تحریم ها که مسببش یکه تازی ر ژیم می باشد و چاره ای جز قبول قوانین ملل متحد و جامعه جهانی است را می بیند ولی چون تا کنون وعده هایی خلاف واقع داده و هر خطابه ای بزرگنمایانه سعی داشته که زیر بار برجام و قبول موارد آن نرود . و حال با این آشفته بازاری که درست کرده میخواهد با یک کار ساختگی مردم را متقاعد کند که مجبور است زیر بار برجام و خواست دنیا برود نیست . وقتی عنوان میکند که هر هواپیمائی قبل از رسیدن به 40 کیلومتری را می تواند بشناسد و مشخصات داخل آن را نیز رصد کند پس چرا نمی تواند با نیروهای آنچنانی اش این موضوع ( مسمومیت ) را پیگیری و کشف نماید . موضوع برجام و تحریم آنچنان فشاری بر کشور وارد ساخته که از انفجار عمومی در داخل حکایت دارد و وحشت حاکمیت را برانگیخته . و سفر گروسی مدیر کل آژانس طی روزهای گذشته و مذاکرات پشت پرده که هیچ اطلاع رسانی نشده کاری کرده تا با این روش افکار عمومی را بنحوی متقاعد کند که به اجبار از موضع خویش عقب کشیده و بخاطر حفظ و سیانت از کشور و ملت جام زهر دوم را بنوشند . به عقیده بنده دور از فهم نیست که این مطلب نیز مد نظر قرار گیرد .

  • منظر

    تصور کنید که دور بعدی قیام که بسیار گسترده تر خواهد بود, ج.ا. برای سرکوب معترضان در ابعادی از سلاح شیمیایی استفاده کند. این مسمومیت های هدفمند مانور حمله با سلاح شیمیایی است, با این تفاوت که بر خلاف مانور اینجا با عملیات جنگی کنترل شده ای مواجهیم که قربانیان و ارزیابی نتایج اش واقعی اند. جمهوری اسلامی دانش علمی در مواجهه و استفاده از سلاح شیمیایی دارد. چه در جنگ با عراق که شهرهایی مانند سردشت توسط صدام مورد حملهء شیمایی قرار گرفتند و چه در جنگ سوریه که جمهوری اسلامی یکی از طرفین بود. مسمومیت سازماندهی شده دانش آموزان چیزی جز به روز رسانی این دانش عملی نیست.

  • تقیان

    از آقای نیستانی میخوام یک کاریکاتور با شباهت سازی Chemical Ali و علی خامنه‌ای به عنوان Chemical Ali the second یا Chemical Ali jr. یا Chemical Ali II بکشند و منتشر کنند.