ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برای پیوستن به صدای جهانی علیه متجاوز

سمانه سوادی از عوامل اجرای پرفورمنس «متجاوز تویی» می‌گوید هدف از اجرای این اثر هنری به زبان فارسی زنده نگه داشتن مطالبات زنان در جنبشی است که بنیان آن زنانه است.

در شیلی،‌ در روز ۲۵ نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان، کُلکتیوِ لاس تِزیس، در نقاط مختلف شهر سانتیاگو از جمله در مقابل وزارت زنان و برابری جنسیتی، پرفورمنسی برگزار کرد که بسیار زود فراگیر شد و به نمادی برای افشای خشونت علیه زنان در جهان بدل گشت. در پرفورمنس «یک متجاوز در مسیر تو»  زنان با صراحت متجاوزان را معرفی می‌کردند.   

در جریان جنبش «زن، زندگی، آزادی» گروه فمینیستی برای ژینا در امتداد راه و روشی که در شیلی بنیانش گذاشته شد، روایت فارسی پرفورمنس «متجاوز تویی» را در لندن و در بسیاری دیگر از شهرهای اروپا از جمله در برلین و اشتوتگارت و در سیاتل آمریکا اجرا کرد و یکی از تأثیرگذارترین شکل‌های هنر اعتراضی در جریان قیام را آفرید.

با سمانه سوادی، از عوامل اجرای این پرفورمنس درباره اهداف این اجراها در گفت وگو قرار گرفتیم:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.