ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ائتلاف اپوزیسیون ترکیه نامزد انتخاباتی خود را هفته آینده اعلام خواهد کرد

ائتلاف شش حزبی اپوزیسیون ترکیه نتوانست نامزد انتخاباتی خود را در نشست مشترک معرفی کند. بروز اختلاف در این ائتلاف ممکن است به برگ برنده رجب طیب اردوغان تبدیل شود.

ائتلاف شش حزبی اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد که دوشنبه آینده، ۱۵ اسفند / ۶ مارس نامزد مشترک خود را برای رقابت با رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که انتخابات طبق تاریخ تعیین‌شده در ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴ مه ‌برگزار خواهد شد. این انتخابات سه ماه پس از زلزله ویرانگر اخیر که جان بیش از ۴۵ هزار نفر در ترکیه را گرفت، برگزار می‌شود.

رهبران شش حزب اپوزیسیون پنج‌شنبه ۱۱ اسفند / ۲ مارس با این انتظار ملاقات کردند که بر سر یک نامزد مشترک به توافق برسند. گمان می‌رفت که کاندیدای مشترک کمال قلیچداراوغلو، رهبر اصلی حزب جمهوری‌خواه خلق باشد. با این حال معرفی نامزد مشترک چهار روز به تعویق افتاد.

در بیانیه ائتلاف آمده است:

ما در مورد نامزد مشترک خود برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نقشه راه روند انتقال به تفاهم مشترکی دست یافته‌ایم.

این بیانیه افزوده است که رهبران پیش از دیدار مجدد در روز دوشنبه، «برای به اشتراک گذاشتن بیانیه نهایی با مردم»، با هیئت‌های اجرایی احزاب خود مشورت خواهند کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رهبران احزاب اپوزیسیون عمدتاً از نامزدی قیلیچداراوغلو حمایت کردند، اما مخالفت با نامزدی او در حزب ناسیونالیست «نیک» به‌رهبری مرال آکشنر، دومین حزب بزرگ این ائتلاف، همچنان وجود دارد.

ائتلاف شش‌گانه متشکل از کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق، مرال آکشنر رهبر حزب نیک، علی باباجان رهبر حزب دموکراسی و پیشرفت، احمد داود اوغلو رهبر حزب آینده، گولتکین اویصال رهبر حزب دموکراسی و تمل کاراملا اوغلو رهبر حزب سعادت است. آن‌ها تاکنون ۱۲ بار جلسه مشترک تشکیل داده‌اند و قصد دارند در انتخابات پیش رو اردوغان را پس از دو دهه از قدرت برکنار کنند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ائتلاف اپوزیسیون در موقعیت مناسبی برای به چالش کشیدن اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات قرار دارد.

دولت اردوغان به دلیل ناکارآمدی در واکنش فوری به زلزله اخیر با انتقادهایی روبه‌رو شده است. افزون بر این، افزایش تورم در ترکیه استانداردهای زندگی را تغییر داده است. این دو موضوع بزرگترین چالش‌های اردوغان در انتخابات پیش رو هستند.

با این حال، گزارش‌های مربوط به بروز اختلاف در ائتلاف اپوزیسیون منجر به تردیدهایی در مورد توانایی آن در استفاده از کاهش محبوبیت اردوغان در نظرسنجی‌ها شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.