ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش شاخص جهانی تروریسم: افغانستان همچنان بیشترین آسیب‌ها را از تروریسم می‌بیند

به‌دلیل روی کار آمدن طالبان در افغانستان آمار تلفات بر اثر تروریسم در این کشور کاهش یافته است اما همچنان بالاست. شاخص جهانی تروریسم سرکوب توسط دولت‌ها را در گزارش‌های خود نمی‌گنجاند.

بر اساس گزارش شاخص جهانی تروریسم (FTI) که توسط مؤسسه استرالیایی اقتصاد و صلح (IEP) تهیه می‌شود، افغانستان در سال ۲۰۲۲ برای چهارمین سال پیاپی در صدر کشورهای متأثر از تروریسم قرار گرفت.

افغانستان در این سال ۶۳۳ مورد تلفات به‌دلیل تروریسم را ثبت کرده است. با این حال نسبت به سال قبل از آن ۸۶۶ کشته در این کشور کاهش یافته است که نشان‌دهنده کاهش ۵۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ است.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۲، ۹ درصد از کشته‌شدگان حملات تروریستی سراسر جهان در افغانستان بوده و این میزان نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲۰ درصد کاهش داشته است.

در این گزارش آمده است که «کاهش تلفات در افغانستان تا حد زیادی می‌تواند به کنترل طالبان بر این کشور پس از سقوط کابل در ماه اوت ۲۰۲۱ مربوط باشد.»

گزارش افزوده است که ۲۶ ولایت افغانستان در سال ۲۰۲۲ شاهد حملات تروریستی بوده‌اند و کابل با ۵۴۹ نفر کشته بیشترین تلفات ناشی از حملات تروریستی را داشته است.

شاخه خراسان گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۱۴۱ حمله انجام داده است که بر اثر این حملات ۴۹۸ نفر کشته شده‌اند.

شاخص جهانی تروریسم (FTI)، سرکوب توسط دولت‌ها و بازیگران دولتی را در گزارش‌های خود نمی‌آورد. بدین ترتیب اعمال سرکوبگرانه طالبان که اکنون کنترل افغانستان را در دست دارند،‌ در این گزارش گنجانده نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.