ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محی‌الدین ابراهیمی آخرین ملاقات را قبل از اعدام با خانواده‌اش انجام داد

مسئولان زندان ارومیه طی تماسی با خانواده این زندانی سیاسی کُرد از آنها خواسته‌اند برای آخرین ملاقات به زندان مراجعه کنند.

محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی محکوم بە اعدام پنج‌شنبە ۲۵ اسفند ١٤٠١ آخرین ملاقات پیش از اعدام را با خانواده خود در زندان ارومیە انجام داد.

به گزارش آژانس خبری کُردپا و بەگفتە یک منبع آگاه، مسئولان زندان ارومیە طی تماسی از خانوادە محی‌الدین ابراهیمی خواستەاند برای آخرین ملاقات قبل از اعدام با او بە زندان ارومیە مراجعە کنند، همچنین مسئولان زندان گفتەاند بە زودی حکم اعدام محی‌الدین ابراهیمی اجرا خواهد شد.

چهارشنبه ۲۴ اسفند، محی‌الدین ابراهیمی از بند زندانیان سیاسی و مذهبی زندان ارومیه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد.

او پیش‌تر شانزدهم اسفند نیز جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل و سپس به بند بازگردانده شده بود.

این زندانی سیاسی ۱۲ آبان‌ ۱۳۹۶ در پی تیراندازی نیروهای نظامی حکومت ایران زخمی و سپس بازداشت شده بود.
محی‌الدین ابراهیمی پس از زخمی شدن به بیمارستانی در ارومیه منتقل شد و بدون تکمیل دوره درمان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه سیدالشهدا ارومیه برده شد. او به اتهام «همکاری و عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» مورد بازجویی و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

۲۹ مرداد ٩٧ جلسه محاکمه محی‌الدین ابراهیمی در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی «شیخ‌لو» در حالی که از حق دسترسی به وکیل تعیینی محروم مانده بود، برگزار شد و یکم مهر همان سال حکم اعدام به اتهام «بغی» و «همکاری و عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» رسماً به او ابلاغ شد.

محی‌الدین ابراهیمی سال ٨٩ نیز با اتهام مشابهی بازداشت و پس از گذراندن دوران محکومیت از زندان ارومیه آزاد شده بود.

همچنین سال ٩٦ برادر این زندانی سیاسی کُرد به نام نورالدین ابراهیمی بر اثر شلیک مستقیم نیروهای امنیتی حین کاسبکاری جان خود را از دست داد.

شهریور ٩٩، حکم اعدام محی‌الدین ابراهیمی عینا در شعبه ١٩ دیوان عالی کشور در تهران تأیید شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    باید مردم را جلوی زندان بسیج کرد تا جلوی این قتل دولتی را بگیرند .