ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شورای انقلابی دادخواهان ایران» و لزوم و مفهوم پایبندی به حقوق بشر

گفت‌وگوی زمانه با سوران منصورنیا، دادخواه آبان و سخنگوی شورای انقلابی دادخواهان ایران و آتنا دائمی، فعال حقوق بشر و از حامیان این شورا.

در میانه جنبش اعتراضی «زن، زندگی، آزادی»، جمعی از خانواده‌ها و گروه‌های دادخواه چهار دهه جنایات جمهوری اسلامی، گرد هم آمده و «شورای انقلابی دادخواهان ایران» را شکل دادند.

شورای انقلابی دادخواهان که خانواده‌های دادخواه اعدام‌شدگان اواخر دهه پنجاه و کشتار دهه ۶۰ تا اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ (جنبش «زن، زندگی، آزادی») را در بر می‌گیرند، با صدور بیانیه‌ای در بهمن ماه ۴۰۱ ضمن اعلام موجودیت، هدف خود را اجرای «عدالت و تحقق آزادی، دموکراسی و حقوق بشر ایران» بیان کردند.

زمانه در گفت‌وگو با سوران منصورنیا، دادخواه آبان و سخنگوی شورای انقلاب دادخواهان و آتنا دائمی، فعال حقوق بشر و از حامیان این شورا، اهمیت و لزوم تشکیل شورای انقلاب دادخواهان را به بحث گذاشته است.

سوران منصورنیا و آتنا دائمی، در این گفت‌وگو علاوه بر لزوم تشکیل شورای انقلاب دادخواهان و اهداف این شورا، درباره لزوم دادخواهی و پایبندی به حقوق بشر در شرایط انقلابی و دوران گذار نیز صحبت کردند.

◼️گفت‌وگوی زمانه با سوران منصورنیا و آتنا دائمی را ببینید و بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

شورای انقلابی دادخواهان «خواستار استقرار یک نظام قضایی مستقل از نظام سیاسی در ایران (پس از پیروزی انقلاب ایران و سرنگونی رژیم)»، جهت عدالت‌خواهی در سرزمین خود با «رعایت کلیه اصول حقوقی و قضایی دادگاه‌های بین‌المللی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.