ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آماده‌باش آمریکا برای مقابله با ایران در سوریه: ماموریت ناو هواپیمابر جورج اچ دبلیو بوش تمدید شد

پنتاگون در به روز‌رسانی جدیدش از حملات هفته گذشته نیروهای نیابتی سپاه قدس به پایگاهش در سوریه گفت که ۱۲ سربازش مجروح شده‌اند. یک پیمانکار آمریکایی هم کشته شد. حال قرار است آمریکا خود را برای درگیری‌های احتمالی با نیروهای وابسته به سپاه قدس آماده نگاه دارد.

مقام‌های نظامی آمریکا روز جمعه ۳۱ مارس/ ۱۱ فروردین گفتند که ایالات متحده تصمیم گرفته است استقرار گروه ضربت و عملیات سریع ناو هواپیمابر جورج اچ دبلیو بوش را تمدید کند. آن‌ها گفتند که این تصمیم پیامد حملات مرگبار هفته گذشته در سوریه است که به نیروهای نیابتی سپاه قدس نسبت داده شد.

این تصمیم احتمالاً بدان معناست که گروه عملیات سریع ناو جورج اچ دبلیو بوش و بیش از پنج هزار نیروی آمریکایی آن که اکنون در منطقه عملیاتی فرماندهی اروپا هستند، طبق برنامه به پایگاه خود در ایالات متحده باز نخواهند گشت.

سرهنگ جو بوچینو، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه (CENTCOM) تمدید ماموریت این گروه را تأیید کرد.

گسترش ماموریت گروه ضربتی ناو هواپیمابر جورج اچ دبلیو بوش که مشتمل بر چند ناو همراه ناو هواپیمابر اصلی است به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به طور بالقوه قابلیت‌های سنتکام را برای پاسخگویی به طیفی از حوادث احتمالی در خاورمیانه تقویت کنند.

بوچینو همچنین به استقرار سریع و برنامه‌ریزی شده یک اسکادران از هواپیماهای تهاجمی در منطقه خاورمیانه هم اشاره کرد.

یکی از مقام‌های آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت که انتظار می‌رود گروه ضربت بوش در حوزه استقرار فرماندهی نیروهای آمریکا در اروپا باقی بماند و در صورت لزوم به سرعت خود را به خاورمیانه برساند.

خبر این استقرار یک روز پس از آن منتشر شد که پنتاگون تعداد سربازان آمریکایی مجروح شده در حملات هفته گذشته در سوریه را دو برابر کرد و به ۱۲ تن رساند، پس از تشخیص آسیب مغزی تروماتیک برای شش پرسنل ارتش آمریکا.

در این حملات همچنین یک پیمانکار آمریکایی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته به ایران هشدار داد که ایالات متحده برای محافظت از آمریکایی‌ها با قدرت عمل خواهد کرد. پنتاگون تخمین زده است که هشت شبه‌نظامی در جریان حملات هوایی تلافی‌جویانه ایالات متحده علیه دو پایگاه نظامی مرتبط با ایران در سوریه کشته شدند.

کاخ سفید روز دوشنبه گفت که این حوادث باعث عقب‌نشینی ایالات متحده از حضور تقریباً هشت ساله‌اش در سوریه نمی‌شود؛ جایی که نیروهای آمریکایی و شرکای محلی تحت رهبری کردها در حال نبرد با بقایای داعش هستند.

با این حال، ایالات متحده به طور رسمی در سیاست‌های امنیت ملی خود اولویت روسیه، اوکراین و آسیا-اقیانوسیه را بالاتر از خاورمیانه قرار داده است.

این امر منجر به کاهش کلی پرسنل و تاسیسات نظامی ایالات متحده در خاورمیانه شده است.

در سوریه، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به شدت در غرب فرات در استان دیرالزور متمرکز شده‌اند، جایی که از طریق گذرگاه مرزی البوکمال از عراق تدارکات دریافت می‌کنند.

ایران در چند سال گذشته در تلاش برای ایجاد یک پایگاه نظامی دائمی در شرق سوریه و در نقطه مرزی با عراق بوده است. این همان نقطه‌ای است که در سال‌های گذشته بارها هدف حمله هواپیماهای اسرائیلی هم قرار گرفته است.

محلی که سپاه قدس برای ایجاد این پایگاه در نظر دارد، در ادامه مسیر بزرگراهی است که از بغداد شروع می‌شود و پس از عبور از کربلا و نقطه مرزی القائم در عراق وارد سوریه و منطقه البوکمال می‌شود.

سپاه قدس و شبه‌نظامیان وابسته به این نیرو، کنترل گذرگاه مرزی البوکمال با عراق را در اختیار دارند و عملاً ورود و خروج کالا و ادوات نظامی در این نقطه با نظر سپاه قدس انجام می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.