ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انجمن صنفی معلمان سقز و زیویه: «حمله‌ها به مدرسه‌ها کاملاً سیستماتیک و سازماندهی شدە است»

انجمن صنفی معلمان کردستان ــ سقز و زیویه، مسمومیت‌های دختران دانش‌آموز را پیامد «حمله تروریستی بیولوژیک» دانسته است.

انجمن صنفی معلمان کردستان- سقز و زیویه، یک روز پس از حمله شیمیایی به دست‌کم شش مدرسه دخترانه در سقز و زیویه در استان کردستان با انتشار بیانیه‌ای این حملات را «حمله تروریستی بیولوژیک» خوانده و آن را «شدیدا محکوم» کرده است.

انجمن صنفی معلمان در بخشی از این بیانیه خطاب به مردم، معلمان و دانش‌آموزان آورده است که گستردگی، تداوم و عدم کنترل و اشراف نهادهای عریض و طویل امنیتی کشور در جریان مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان نشان می‌دهد کە «حملات جنایتکارانەی کودک‌کشی و مسمومیت دانش‌آموزان بالاخص در مدارس دخترانە، کاملاً سیستماتیک و سازماندهی شدە، در جریان است».

در ادامه، این بیانیه نیز آمده است که عاملان این حملات از «چنان پشت‌گرمی و حمایتی از سوی آمران برخوردار گشتەاند، کە پس از گذشت پنج ماە از شروع آن، هنوز بدون واهمە- و ظاهراً بدون هیچ‌گونه سرنخی؟!! بە نقش‌آفرینی در انجام اعمال رذیلانەی خود، مشغول هستند».

انجمن صنفی معلمان کردستان در این بیانیه نیز با اشاره به «گفتەهای غیر منطقی مسئولان بی‌کفایت»، «واکنش‌های طنزگونە» حاکمیت در قبال جان دانش‌آموزان و امنیت روانی و جسمی آنان، نحوە خبر رسانی در رسانەهای حاکمیت، برخوردهای خودسرانە و  غیرقانونی نیروهای انتظامی و امنیتی با اولیا دانش‌آموزان و معلمان و مردم معترض بە این مسمومیت‌ها و «سهل‌انگاری عامدانە» نهادهای مربوطە در شناسایی، مجازات و شناساندن عاملان و آمران را از نکاتی برشمرده که سوألات و ابهامات بسیاری را در افکار عمومی ایجاد کرده است.

انجمن صنفی معلمان کردستان هم‌چنین لازم دانسته است حاکمیت که خود را «مدعی  اشراف اطلاعاتی بر داخل و خارج مرزها»، می‌داند، برای تنویر افکار عمومی، اقدام بە شفاف‌سازی و پاسخگویی کند.

به علاوه انجمن صنفی معلمان کردستان حملات شیمیایی به مدارس دخترانه را «جنایت سریالی» خوانده و نوشته است:

پیامدهای بیولوژیکی و تبعات ویرانگر آن، بدون شک در آیندە خود را نشان خواهد داد. [انجمن ما] بە نهادهای مدعی و مسئول یادآوری می‌کند بی‌تفاوتی در برابر جان شهروندان و دانش‌آموزان، و سخنان نابخردانە و نسنجیدەی برخی از مسئولان، برخوردهای امنیتی با اولیای دانش‌آموزان و معترضان بە این جنایات، نە تنها بە حفظ امنیت مدارس و دانش‌آموزان کمکی نمی‌کند، بلکە باعث بسترسازی برای امنیت بیشتر بانیان مسمومیت‌های سریالی و جانیان خواهد شد.

انجمن صنفی معلمان کردستان ــ سقز و زیویه در بخشی از بیانیه خود آورده است: «وقتی برای بخشی از جامعە ناامنی ایجاد شود، این ناامنی، به شیوه های متفاوت ومتنوعتر، سایر بخشها را نیز فرا می‌گیرد.»

در تداوم حملات شیمیایی به مدارس و مسمومیت دختران دانش‌آموز، روز یکشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، دست‌کم شش مدرسه دخترانه در سقز و زیویه در استان کردستان هدف حملات شیمیایی قرار گرفتند که با اعتراضات مردمی در برخی از مناطق این شهر همراه شد.

با گسترده‎‌تر شدن اعتراضات مردمی نیروهای سرکوب خیابان‌های اصلی شهر سقز را مسدود کردند و با خانواده‌های نگران دانش‌آموزان نیز در محله «شاناز» درگیر شدند.

یک منبع آگاه یکشنبه ۲۰ فروردین ماه به زمانه گفته بود که نیروهای سرکوب برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کردند و درها و شیشه‌های مدرسه معراج را شکستند و به سمت مردم معترض تیراندازی کردند.

امروز دوشنبه ۲۱ فروردین، شبکه حقوق بشر کردستان با انتشار ویدئو و تصاویری از بازار سقز گزارش کرده است کسبه و بازاریان این شهر در اعتراض به حملات شیمیایی روز گذشته دست به «اعتصاب گسترده» زده‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در خیزش ژن، ژیان، ئازادی که در واکنش به قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی از سقز آغاز شد و به سراسر ایران تسری یافت، دانش‌آموزان در ده‌ها مدرسه مقنعه از سر برداشتند و علیه حکومت شعار دادند. حکومت نیز برای سرکوب اعتراضات صدها دانش‌آموز را بازداشت کرد اما هیچگاه به صورت دقیق شمار دانش‌آموزان بازداشت شده را اعلام نکرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.