ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سمانه اصغری، فعال حقوق کودکان و زنان از زندان آزاد شد

این دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی بعد از حدود هفت ماه از زندان قرچک ورامین آزاد شد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره شرایط آزادی او منتشر نشده است.

سمانه اصغری، فعال حقوق کودکان و زنان و دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، بعد از گذشت نزدیک به هفت ماه از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

 سمانه اصغری در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱، در تاریخ ۱۹ مهرماه در منزل شخصی‌اش به دست شش نیروی لباس‌شخصی و یک مامور زن که خود را مامور اداره آب معرفی کرده بودند، بازداشت شد.

سمانه اصغری ابتدا ۳۵ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین گذراند. او پس از پایان بازجویی‌ها در تاریخ ۲۳ آبان ماه به زندان قرچک ورامین منتقل شد و تا پایان آزادی در همین زندان نگهداری شد.

قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران را به ۱۸ سال و سه ماه حبس محکوم کرده بود.

آنگونه که عرفان کرم‌ویسی، وکیل سمانه اصغری در اینستاگرام خود توضیح داده بود، پس از صدور کیفرخواست در تاریخ۳۰ آبان ۱۴۰۱، اتهامات مطروحه توسط شعبه هشتم دادسرای شهرری علیه موکلش با عناوین «اجتماع و تبانی»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یک‌دیگر»، «تبلیغ علیه نظام»، «حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی»، «عضویت در دسته یا جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور» و «نشر اکاذیب»، بدون حضور وکیل تعیینی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مورد بررسی قرار گرفته بود.

پیش‌تر در بهمن ماه سال گذشته و همزمان با اجرای «عفو حکومتی رهبر جمهوری اسلامی»، برخی از زندانیان سیاسی شامل عفو و به تبع آن آزاد شدند؛ خبرهایی هم مبنی بر آزادی سمانه اصغری نیز منتشر شد که البته واقعیت نداشت و او آزاد نشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.