ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سناریوهای محتمل برای نتیجه آرای انتخابات: گفت‌وگویی با علی افشاری

گفت‌وگو با علی افشاری، نویسنده مقاله «سناریوهای محتمل برای نتیجه آرای انتخابات»درباره این مقاله منتشره در تارنمای رادیو زمانه

سرانجام انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به ایستگاه آخر رسید. علی افشاری در مقدمه مقاله اش با عنوان "" سناریو‌های محتمل برای نتیجه آرای انتخابات" که روی تارنمای زمانه منتشر شده، نوشته‌است؛ «یک ویژگی این دوره از انتخابات وضعیت ژلاتینی و نامعلومی آرایش نیروها تا لحظات آخر بود. در ۲۴ ساعت مانده به روز رأی گیری، هنوز بحث انصراف برخی از کاندیدا‌های اصول‌گرایان مطرح بود. اما این اتفاق رخ نداد و قالیباف، جلیلی و ولایتی حاضر نشدند ائتلاف کنند.»

«چند ساعت مانده به انتخابات، آرایش نهایی رقابت‌ها معلوم شد. علی‌رغم اینکه بخش‌هایی از اصول‌گرایان از جمله حسین شریعتداری، علیرضا زاکانی، احمد خاتمی و احمد توکلی، مطالبی دال بر ضرورت اجماع کاندیدا‌های اصول‌گرایان را مطرح کردند اما این موضوع به صورت جدی ازسوی گروه‌ها و فراکسیون‌های اصول‌گرا و رسانه‌های انها دنبال نشد. همچنین خامنه‌ای نیز تلاش خاصی در این زمینه انجام نداد. حرف وی مبنی بر اینکه هشت کاندیدای موجود نمایان‌گر هشت نوع تفکر متفاوت هستند شاید نشان ‌دهد که اجماع مورد نظر وی نبوده است و تفاوت‌های کاندیدا‌های اصول‌گرا از دید وی آن قدر هست که قابل تحویل به یک جریان نباشند»

علی افشاری در ادامه مقاله به طور خلاصه، هشت کاندیدا و حامیان آنها را معرفی می کند و نتیجه احتمالی انتخابات را با دو سناریو مطرح می کند. با پرسش‌های تکمیلی با او گفت‌وگویی انجام دادیم.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130614_Election_AliAfshari_SaraRushan.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.