ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شد

حسن روحانی با کسب بیش از 18 میلیون رای به عنوان یازدهمین رئیس جمهوری ایران انتخاب شد.

این خبر در طول زمان شمارش آرای انتخابات به روز خواهد شد

حسن روحانی با کسب بیش از 18 میلیون رای به عنوان یازدهمین رئیس جمهوری ایران انتخاب شد.

به گزارش تلوزیون دولتی ایران، مصطفی محمدنجار، وزیر کشور گفت: "حسن روحانی با کسب 18میلیون 613هزار 329 رأی اکثریت مطلق آرا را کسب و رئیس‌جمهور شد."

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که از 50 میلیون و 483 هزار و 192 نفر واجد شرایط رای دادن، 36 میلیون و 704 هزار و 156 نفر در انتخابات شرکت کردند و 35 میلیون و 458 هزار و 747 رای صحیح اخذ شده است.

این ستاد با بیان اینکه میزان مشارکت در انتخابات روز جمعه 72.7 درصد بوده است، نتایج نهایی این رای گیری را به شرح زیر اعلام کرد:

1- حسن روحانی: 18 میلیون و 613 هزار و 329 رای

2- محمدباقر قالیباف: شش میلیون و 77 هزار و 292 رای

3- سعید جلیلی: چهار میلیون و 168 هزار و 946 رای

4- محسن رضایی: سه میلیون و 884 هزار و 412 رای

5- علی‌اکبر ولایتی: دو میلیون و 268 هزار و 753 رای

6- سیدمحمد غرضی: 446 هزار و 15 رای

روحانی با 16 میلیون رای، تا کنون در صدر جدول است
بر اساس تازه ترین نتایج انتخابات تا ساعت 19 روز شنبه 25 خرداد 1392 به وقت تهران از مجموع 58 هزار و 764 صندوق اخذ رای، نتیجه شمارش آراء در 52 هزار و 424 شعبه مشخص شده و حسن روحانی همچنان با بیش از 16 میلیون رای در صدر جدول انتخابات است.

بر اساس این نتایج از مجموع ۳۲ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۶۲۱ رای، تعداد آرای صحیح: ۳۱ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۸۶۵ میلیون، رای هر یک از نامزدهای انتخاباتی به شرح زیر است:

حسن روحانی: ۱۶ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۲۸۱
محمدباقر قالیباف: ۵ میلیون و ۷۳ هزار و ۶۵۲
سعید جلیلی: ۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۲۳۴
محسن رضایی: ۳ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۵۰۷
علی اکبر ولایتی: ۱ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۳۵۱
محمد غرضی: ۳۹۱ هزار و ۸۴۰

روحانی با 14 میلیون در صدر است

بر اساس آخرین نتایج شمارش آرا در تا ساعت 17 روز شنبه 25 خرداد 1392 به وقت تهران، از مجموع بیش از 27 میلیون رای شمارش شده، حسن روحانی با بیش از 14 میلیون رای همچنان در صدر جدول قرار دارد.

حسنعلی نوری مدیر کل انتخابات وزارت کشور دقایقی پیش نتایج شمارش آرای 44.745 صندوق از 58.764 صندوق را به شرح زیر اعلام کرد.

حسن روحانی: 14.020.139

محمدباقر قالیباف: 4.369.985

سعید جلیلی:3.163.211

محسن رضایی:3.129.444

علی اکبر ولایتی:1.673.200

سید محمد غرضی:326.105

آراء صحیح:26.682.084

آراء ماخوذه:27.594.719

روحانی با بیش از 11 میلیون رای، همچنان نفر اول است

تازه ترین اعلام ستاد انتخابات کشور جدیدترین از نتایج اعلام شده تا ساعت 15:30دقیقه روز شنبه 25 خرداد ماه 1392 به وقت تهران می گوید که از مجموع 58 هزار و 764 صندوق اخذ رای و نتیجه شمارش آراء در 38 هزار و 621 شعبه، حسن روحانی همچنان با بیش از 11 میلیون رای نفر اول است.
بر اساس این نتایج:

کل آرای ماخوذه: 23 میلیون و 14 هزار و 873 رای

کل آرای صحیح: 22 میلیون و 247 هزار و 364 رای که به ترتیب به نامزدهای زیر تعلق دارد

1 حسن روحانی: 11 میلیون و 754 هزار و 13رای

2 محمدباقر قالیباف: سه میلیون و 494 هزار و 938 رای

3 محسن رضایی دو میلیون و 723هزار و 202 رای

4 سعید جلیلی دو میلیون و 593 هزار و 169 رای

5 علی‌اکبر ولایتی یک میلیون و 405 هزار و 543 رای

6 سیدمحمد غرضی 276هزار و 449 رای

روحانی: بیش از هشت میلیون رای


آخرین آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور در ساعت 14 امروز شنبه 25 خرداد ماه حاکی از کسب بیش از هشت میلیون رای از سوی حسن روحانی است.
بر اساس این نتایج از مجموع ۱۶ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۹۳۷ رای با تعدادی ۱۶ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۳۹۲ رای صحیح، آرای هر یک از کاندیداها به شرح زیر است:

حسن روحانی: ۸ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۵۳۰ محمدباقر قالیباف: ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۸۳
محسن رضایی: ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۳۳۰
سعید جلیلی: ۱ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۴۶۲
علی اکبر ولایتی: ۹۷۷ هزار و ۷۶۵
محمد غرضی: ۱۹۶ هزار و ۹۲۲

روحانی با بیش از 50 درصد آرا، در صدر جدول انتخابات

بر اساس اعلام نتایج آرا تا ساعت 12 و 10 دقیقه روز شنبه به وقت تهران، حسن روحانی تا کنون 50.03درصد آرای شمارش شده را از آن خود کرده و با بیش از شش میلیون رای همچنان در صدر جدول انتخابات قرار دارد.

بر اساس این نتایج که از سوی وزارت کشور اعلام شده، از مجموع ۱۲ میلیون و ۹۱ هزار و ۶۹۹آراء ماخوذه در ۵۸هزار ۷۶۴ حوزه اخذ رای، حسن روحانی ۶ میلیون و ۴۹هزار و ۶۵۵ رای کسب کرده است.

آرای سایر نامزدها به ترتیب زیر است:
محمد باقر قالیباف:۱ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۴۶۳
محسن رضایی: ۱ میلیون و۵۱۸ هزار و ۹۶۴
سعید جلیلی: ۱ میلیون و۴۰۰ هزار و ۷۱۲
علی اکبر ولایتی:۷۲۹ هزار و ۴۴
محمد غرضی: ۱۴۳ هزار و ۳۰۱

روحانی با بیش از پنج میلیون رای صدرنشین است

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور تا ساعت 11:40 دقیقه روز شنبه 25 خرداد ماه 1392 به وقت تهران، حسن روحانی با بیش از پنج میلیون رای از مجموع آرای شمرده شده با فاصله زیاد نفر اول انتخابات است.

1 حسن روحانی پنج میلیون و سه هزار و 633 رای

2 محمدباقر قالیباف یک میلیون و 582 هزار و 724 رای

3 محسن رضایی میرقائد یک میلیون و 298 هزار و 597 رای

4 سعید جلیلی یک میلیون و 229 هزار و 151 رای

5‌علی‌اکبر ولایتی 620 هزار و 908 رای

6 سیدمحمد غرضی 124 هزار و 129 رای

حسن روحانی پيشتاز نتايج اوليه شمارش آرا

بر اساس نتايج اوليه شمارش آرا، حسن روحانی با کسب بیش از ۵۰ درصد آرا پيشتاز انتخابات رياست‌جمهوری ايران است.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، ستاد انتخابات وزارت کشور ايران اعلام کرد روحانی از مجموع ۸۲۶ هزار و ۶۴۹ رای صحيح ۴۱۲۵۰۳۲ رای به دست آورده است.

مقامات وزارت کشور پيشتر گفته بودند نتيجه اوليه شمارش آرا را در ساعات اوليه بامداد اعلام می‌کنند اما اعلام نتايج ساعت‌ها به تاخير افتاد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات، محمدباقر قاليباف با حدود۱۳۴۱۹۴۷ هزار رای، سعيد جليلی با حدود ۱۰۵۶۳۲۷ هزار رای، محسن رضايی با حدود ۹۰۲۱۲۱ هزار رای، علی‌اکبر ولايتی با حدود۵۲۱۰۹۷ هزار رای و محمد غرضی با حدود ۱۰۴۲۱۴ هزار رای در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مصطفی محمدنجار، وزير کشور ايران ابراز اميدواری کرد که نتايج کامل انتخابات رياست‌جمهوری اين کشور امروز اعلام شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Doctor abrahamian

    تعداد اراء روحانی ۲میلیون کمتر از خاتمی در هشت سال پیش است که نشان از سرخوردگی عده زیادی از میانه روها و رای ندادن  انهاست.  به علاوه نفرات دوم و سوم و چهارم و حتی پنجم تعداد چشمگیری طرفدار دارند اگر چه هر چه ارویهمرفته هم به تعداد اراء روحانی نمیرسند.  بدین ترتیب دولت اینده در موقعیت دلخواه و دلچسبی نخواهد بود مگر اینکه تندروهای مذهبی دست از لجاجت بردارند و چوب لای چرخ دولت نگذارند.  ارطرف دیگر این شرط برای بهبود اوضاع و کار دولت اینده کافی نخواهد بود اگرچه به شدت لازم است.  شرط کافی در اینست که امریکا و غرب بی چون چرا و بدون تامل چندتا از تحریم ها را یکطرفه در روز تحلیف روحانی بردارند و به قول قدیمی ها  حسن نیت لازم و در باغ سبزی را نشان دهند. با برداشتن تحریم و بهبود اقتصاد هم روحانی میتواند مذاکره را توجیه کند و هم امریکا میتواند نشان دهد که با پایان گرفت مناقشه هسته ای چه باغ سبزی در انتظار است.  اما اگر امریکا مثل دفعات قبل عمل کند و کارها را به تاخیر اندازد و منتظر ایران بماند تا قدمی بردار انتظار چندانی از اقای روحانی نتوان داشت چه تندروها بوق وکرنا به دست گرفته و به میدان خواهند امد و حق به جانب هم خواهند بود چه میتوانند بگویند که با انتخاب روحانی و برقراری میانه روی هم اتفاقی نیاتاد پس چه بهتر که با امریکا و غرب سر ناسازگاری برداریم و پشت سر رهبر بایستیم. انوقت آراء ۱۶ میلیونی هر ۴ نفر دوم تا پنجم در مقابل ۱۸ میلیون روحانی قرار خواند گرفت و صف ارایی ها شروع خواهد شد.   امیداست سیاستمداران امریکایی این نکته ظریف را دریابند.  

  • farid

    شیخ نصرالله رهبر حزب اله  انتخابات دموکراتیک رابه رهبر تبریک گفت .

  • cyrus

    از بین بد و بدتر بد را انتخاب کردند که سالهاست  مشاور عالی رهبر بوده.  فکر میکنید چیزی تغییر میکند؟!

  • مهرای ساغشکی

    پیروزی جنبش دموکراسی‌خواهی بر مردم ایران مبارک باد http://mehre1.blogfa.com/post/674 این ناچیز هم به مردم کشورمان ایران، پیروزی جناب آقای حسن روحانی را تبریک میگویم. همانطور بر خلاف بسیاری، من سکوت نکرده و بجای بیتفاوتی، به سرنوشت مردم و کشورمان ایران اهمیت دادم و به اندازه توانم تلاش کردم وبا اطلاع رسانی و آگاهی دهی، طی این چند هفته با حرکت عدالت و دموکراسی‌خواهی مردم ایران همراهی کردم. این پیروزی بدون شک، پیروزی خواست و جنبش اصلاح‌طلبی و تحول و عدالت و دموکراسی‌خواهی اکثریت قاطع مردم ایران است. پیروزی مشترک گروههای اصلاح‌طلب و تحولخواه و میانه‌رو و اعتدال است. اعم از گروهها و جناحهای مخالف ولی مایل به تعامل با نظام و تغییر و تحول غیر خشونت‌آمیز است و هم موافقان اعم اصلاح‌طلب و میانه‌روی و اصولگرایان میانه‌رو و اصلاح‌طلب و تحول‌خواه است. آقای روحانی این قابلیت را دارد بخش اعظمی از نیروهای مخالف و منتقد نظام و همچنین معتقد نظام را به تعامل و همکاری جلب کند و این ویژگی برتری اشان است که شاید هیچ یک از دیگر کاندیداهای موجود نمیتوانست انجام دهد و خوشبختانه ایشان با رای قاطع و بزرگی از مردم ایران این مسئولیت خطیر و حساس را بعهده گرفته است. امیدوارم این انتخاب سبب خیر برای مردم و کشور ایران شود. موجب همدلی و تعامل مردم و گروههای سیاسی شود و سرآغازی برای حل مشکلات عظیمی شود که طی چند دهه و بویژه در 8 سال اخیر جمع شده است بشود. بایست توجه داشت آقای روحانی میراث سنگینی از مشکلات این چند دهه بویژه 8 سال اخیر دارد که چندان هم نقشی نداشته است! نبایست توقعها بیش از واقعیت و توانایی ایشان باشد. دیگر کاندیداها و سایر منتقدان پیشنهادهای زیادی برای حل مشکلت داداه اند و امیدوارم با روحیه و قولهایی که آقای روحانی داده است از این انتقادات و پیشنهادها بهره ببرد. اولویتهای همچو حل و فصل مسئله هسته یی و رفع تحریمها، مشکلات عظیم اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها، فسادهای مالی و اقتصادی، رونق اقتصادی بویژه تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و افزایش صادرات و جلوگیری از واردات بیرویه مضر علیه تولید و منافع مردم و توسعه همه جانبه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، برقراری بهتر و عمیقتر عدالت و دموکراسی بویژه تحزب واقعی و سازمانهای مردم نهاد و مدنی، آزادی بیان و رسانه‌های آزاد و مردمی و رفع مشکلاتی چون سانسور و فیلترینگ، و بسیاری دیگر و از نظر من تلاش در جهت عقل و اخلاق جهان‌شمول است.

  • Ali

    چقدر دیدن این نتیجه ها ما را به این قطعیت میرساند که نتیج انتخابات سال 88 به طور کامل ساختگی بود. آیا اصول گرایان در این دوره چه فرقی با دوره قبل دارند. آیا در دوره قبل پایگاه اجتماعی خاصی داشتند که این دوره ندارند؟ چگونه نتایج دوره قبل 3 ساعت بعد از انتخابات اعلام شد اما این دوره بعد از ساعتها هنوز نیمی از ارا هم شمارش نشده اند. متاسفانه مردم ایران با کشته شدن و کتک خوردن و زندانی شدن بهایی سنگینی پرداختند اما نتیجه اش این شد که حکومت این بار ریسک تقلب و پیامدهای آن را نپذیرد. امیدوارم خامنه ای هم با دیدن نتایج از خر شیطان پیاده شود و اجازه حل مشکلات رابطه با غرب را بدهد.