ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه ۳۰ موشک کروز به سمت اوکراین شلیک کرد، اوکراین می‌گوید ۲۹ موشک سرنگون شدند

نهمین موج حملات موشکی روسیه به اوکراین در ماه مه با شلیک ۳۰ موشک انجام شد. اوکراینی‌ها می‌گویند مسکو از شش موشک مافوق‌صوت هم در این حمله استفاده کرد. کی‌یف می‌گوید ۲۹ موشک را سرنگون کرده است.

مقام‌های اوکراینی گفتند که روسیه بامداد پنجشنبه ۱۸ مه/۲۸ اردیبهشت در آخرین دور از حملات شبانه‌اش به اوکراین ۳۰ موشک کروز را به سمت مناطق مختلف اوکراین شلیک کرد که ۲۹ فروند از آنها را پدافند هوایی این کشور سرنگون کرد.

به گفته سرهی براتچوک، سخنگوی اداره نظامی اودسا، یک نفر در اثر اصابت موشک روسی به یک ساختمان صنعتی در منطقه جنوبی اودسا کشته و دو نفر زخمی شدند.

در حالی که نیروهای کرملین، کی‌یف را برای نهمین بار در ماه جاری میلادی هدف موشک‌‌های خود قرار می‌دهند، همچنان این نگرانی در طرف روسی مشاهده می‌شود که اوکراین با کمک سلاح‌های پیشرفته غربی که به تازگی دریافت کرده قصد ضدحمله‌ای گسترده دارد.

در کی‌یف گرچه موشک‌های روسی با پدافند هوایی ساقط شدند ولی گزارش شده است که یک موج حمله پهپادی هم رخ داده است. سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی کی‌یف در یک پست تلگرامی نوشت: «هنوز هیچ خبری در مورد قربانیان وجود ندارد.»

به گفته یوری ایهنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، حملات چند ساعت گذشته روسیه به اوکراین شامل شش موشک مافوق صوت هوا بالستیک کینژال روسیه بود. این بیشترین میزان استفاده از این موشک در یک دور از حملات روسیه به همسایه جنوبی‌اش است.

ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین در تلگرام نوشت: «این موشک‌ها از پایگاه‌های دریایی، هوایی و زمینی روسیه شلیک شده است.»

او گفت که چندین موج موشک از ساعت ۹ شب چهارشنبه تا ۵:۳۰ صبح پنجشنبه مناطق مختلف اوکراین را هدف قرار داد.

مقام‌های کی‌یف گفتند که نیروهای روسیه از بمب‌افکن های استراتژیک مستقر در دریای خزر استفاده کردند و ظاهراً از موشک‌هایی که در زمان شوروی ساخته شده بودند، استفاده کرده‌اند. روسیه سپس پهپادهای شناسایی و انتحاری را بر فراز کی‌یف به پرواز درآورد.

به گفته مقام‌های اوکراینی در آخرین حمله هوایی بزرگ روز سه‌شنبه به کی‌یف، پدافند هوایی اوکراین با تقویت سامانه‌های پیشرفته غربی، همه موشک‌های وارده را سرنگون کرد.

در این حمله از موشک‌های مافوق صوت استفاده شد که بارها توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به عنوان یک مزیت استراتژیک کلیدی معرفی شده است. این موشک‌ها که از پیشرفته‌ترین تسلیحات در زرادخانه روسیه هستند، به دلیل سرعت مافوق صوت و مانورپذیری آن‌ها به سختی قابل شناسایی و رهگیری هستند.

اما سامانه‌های پیشرفته‌ی پدافند هوایی غربی، از جمله موشک‌های پاتریوت ساخت آمریکا، به کی‌یف کمک کرده‌اند تا تعدادی از این موشک‌ها را هدف قرار دهند.

در حالی که نبرد زمینی تا حد زیادی در امتداد خط مقدم به بن بست رسیده است، هر دو طرف قلمرو یکدیگر را با سلاح‌های دوربرد هدف قرار می‌دهند.

در همین حال، مقام‌های وابسته به کرملین در کریمه اشغالی از خارج شدن هشت واگن قطار در روز پنجشنبه به دلیل انفجار خبر دادند.

رسانه‌های دولتی روسیه گزارش دادند که قطار حامل غلات بوده است.

خبرگزاری دولتی ریانووستی به نقل از یک منبع اعلام کرد که این حادثه در نزدیکی شهر سیمفروپل رخ داده است. راه‌آهن کریمه گزارش داد که خروج از ریل ناشی از «دخالت افراد غیرمجاز» بوده و تلفات جانی نداشته است.

فرماندار منطقه کورسک در جنوب روسیه هم روز پنجشنبه گزارش داد که در حمله پهپادی به این منطقه که هم مرز با اوکراین است، دو نفر زخمی شدند.

رومن استاروویت در یک پست تلگرامی مدعی شد که نیروهای اوکراینی یک وسیله انفجاری را از یک پهپاد روی یک مجموعه ورزشی و تفریحی پرتاب کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.