ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به کی‌یف با پهپاد شاهد: روسیه حملات شبانه به اوکراین را تشدید کرد

حمله موشکی شبانه یک روز پس از آن صورت گرفت که روسیه بزرگترین حمله پهپادی خود را به پایتخت اوکراین انجام داد.

به گفته مقام‌های اوکراین، در پانزدهمین حمله هوایی شبانه روسیه به پایتخت اوکراین در ماه مه، چندین انفجار در کی‌یف، رخ داده است. حمله هوایی بامداد دوشنبه دومین حمله شبانه متوالی به پایتخت این کشور بود.

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف در ساعات اولیه روز دوشنبه در کانال پیام رسان تلگرام نوشت: «یک موشک در نزدیکی کی‌یف ساقط شد. پدافند هوایی‌مان مشغول  کار است.»

وی افزود که صدای انفجارها در چندین محله شهر از جمله محله تاریخی پودیل کی‌یف شنیده شد. در آنجا در نتیجه انفجار موشک، خانه‌ای ویران شد. کاربران طرفدار روسیه در شبکه‌های اجتماعی معتقدند که این خانه در نتیجه شلیک اشتباهی پدافند هوایی اوکراین تخریب شده است.  

بر اساس اطلاعات اولیه شهردار و اداره نظامی کی‌یف، این حملات شبانه تلفات جانی نداشته است.

حمله روز دوشنبه که به نظر می‌رسد ترکیبی از موشک و هواپیماهای بدون سرنشین باشد، به دنبال بزرگترین حمله پهپادهای انتحاری ساخت ایران به کی‌یف انجام می‌شود که در آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

مقام‌های اوکراین گفتند که پدافند هوایی این شهر در ساعات اولیه روز یکشنبه ۴۰ پهپاد شاهد را در پایتخت و اطراف آن سرنگون کرد.

وب سایت خبری ایندیپندنت کی‌یف گزارش داد که بیشتر پهپادها از نوع پرسه زن شاهد ساخت ایران بودند.

هنوز ابعاد کامل حمله روز دوشنبه مشخص نیست.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که در ساعات اولیه روز دوشنبه، چندین انفجار شدید رخ داد. پیش از آغاز حمله هشدار حمله هوایی در پایتخت و دیگر مناطق اوکراین به صدا درآمد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از نیروهای دفاع هوایی این کشور برای محافظت از کشور تشکر کرد و از پارلمان این کشور خواست تا تحریم‌هایی را علیه ایران به دلیل تأمین تسلیحات روسیه از جمله پهپادهای شاهد اعمال کند. تحریم‌های ۵۰ ساله ایران قرار است به زودی در پارلمان این کشور به بحث گذاشته شود.

موج حملات روسیه علیه اوکراین در هفته‌های گذشته بر اوکراین متمرکز بوده است. برخی تحلیلگران هدف این حملات مداوم را زدودن تمرکز مقام‌های عالی اوکراین از برنامه‌ریزیشان برای ضدحمله‌های بهاره می‌دانند.

با توجه به آمادگی اوکراینی‌ها برای آغاز ضدحملات با هدف بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغال شده، مسکو حملات خود را تشدید کرده و زیرساخت‌های نظامی و تجهیزات را هدف قرار داده است.

در حالی که اوکراین تقریباً هرگز به طور علنی مسئولیت حملات به داخل خاک روسیه را بر عهده نمی‌گیرد، مجموعه‌ای از حملات در داخل روسیه هم زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل‌ونقل را هدف قرار داده است و مسکو، کی‌یف را مسئول این حملات می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.