ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وبینار زمانه:

سرگردانی رژیم در تحمیل حجاب و تداوم مقاومت زنان

با حضور لیلی پورزند و نعیمه دوستدار

چرا در حال حاضر مقاومت زنان در مقابل اجبار، نقش اصلی و پیشتاز در جنبش را دارد؟

همزمان که زنان بیشتری در خیابان‌های ایران حجاب از سر برمی‌دارند، تلاش حکومت برای مقابله با آنها شکل و شمایل تازه‌ای پیدا می‌کند. حالا دولت و قوه قضاییه دست در دست هم لایحه‌ای آماده کرده‌اند تا با تصویب آن در مجلس، زنان بی‌حجاب را از هر طرف محاصره کنند. جریمه‌های مالی، محروم کردن از دریافت خدمات اجتماعی، جلوگیری از ارتقای شغلی و تحصیلی زنان، در کنار تهدید صاحبان مشاغل، مدیران و اصناف در صورت ارائه خدمات و همکاری با زنان بی‌حجاب بخش دیگری از سیاست‌های پیش‌بینی شده در این لایحه است.

با این حال، زندگی روزمره زنان مخالف حجاب اجباری تبدیل شده به رویارویی با مجریان این سیاست‌های هنوز تصویب نشده و با اینکه پلیس خبر از پی‌گرد زنان از طریق دوربین‌های شهری داده و روزانه تعداد زیادی خودرو توقیف می‌شوند و ده‌ها زن از دریافت خدمات محروم می‌مانند، کسانی که مصمم به کنار گذاشتن حجاب اجباری هستند، از مطالبه خود کوتاه نیامده‌اند. به نطر می‌رسد حکومت هم گیج شده است و مسیر اجبار را پر چالش می‌بیند.

زمانه در بررسی مقاومت روزمره زنان ایرانی در مقابل حجاب و سیاست‌های حکومتی تحمیل حجاب، میزبان لیلی پورزند، کارشناس و کنشگر حقوق زنان بود. او و نعیمه دوستدار، دبیر بخش زنان زمانه مدیا در این وبینار درباره وضعیت فعلی جنبش زنان ایران در مقابله با حجاب اجباری گفت‌وگو کردند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سجاد

    سرگردان شده حکومت؟این جنبش سرگردان شده با افتضاحات بچه شاه

  • alefmimim

    در طول این حدود یک سال که از عمر جنبش زن زندگی آزادی می گذارد آخوندها از دیدن غیر منتظره رقص وشادی و دهن کجی دختران و زنان با کشف حجاب خود علی رغم تهدید های پوشالی سران نظام آنچنان شکنجه می شوند که باعث شده کابوس سرنگونی شانرا هر شب در خواب ببیننداین کابوس کمتر از45سال شکنجه مردم توسط آخوندها برای حفظ رژیم کثیف شان نمیباشد هذیان های شهردار تهران و بسیج همه مزدوران حکومت برای مقابله با بی حجابی و به امان خدا سپردن مشکلات اصلی کشور دلیل ادعای من می باشد