ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدی نژاد به دادگاه احضار شد

شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان

شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران محمود احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور ايران را به دادگاه احضار کرد.

به گزارش منابع خبری ايران، اين احضاريه در پی شکايت علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران، محمدعلی پورمختار رئيس کميسيون اصل  ۹۰ مجلس و همچنين فردی ناشناخته‌ای به نام يعقوب خليل‌نژاد عليه رئيس جمهور ارسال شده است.

سايت دولت در اعتراض با اين اقدام نوشت: "ارسال اين احضاريه در حالی انجام شده است که بر اساس اصل ۱۴۰ قانون اساسی: رسيدگی‏ به‏ اتهام‏ رئيس‏جمهور و معاونان‏ او و وزيران‏ در مورد جرايم‏ عادی‏ با اطلاع‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ در دادگاه‏های‏ عمومی‏ دادگستری‏ انجام‏ می‏شود."

در ادامه آمده است: "سئوال اينجاست که چه در زمان و با چه کيفيتی اين شکايت به اطلاع نمايندگان مجلس شورای اسلامی رسيده است و آيا تشريفات قانونی بر اساس قانون اساسی انجام شده است يا خير؟"

تاريخ رسيدگی به شکايت از احمدی‌نژاد؛ پنجم آذرماه سال جاری، نزديک به شش ماه پس از ابلاغ آن و چهارماه پس از پايان مسئوليت هشت ساله وی تعيين شده است.

شکايت‌های کميسيون اصل ۹۰ مجلس از احمدی‌نژاد در رابطه با "عدم تشکيل به موقع وزارت ورزش و جوانان ، تخلف در وزارت نفت، عدم ارائه گزارش عملکرد سال‌های برنامه چهارم و فاصله گرفتن بيشتر از هدف سند چشم انداز، تخلف در اجرای قانون بودجه، گسترش حوزه عملکرد دولت، استنکاف از ابلاغ برخی از مصوبات قوانين مجلس و عدم ارسال برخی از مصوبات دولت به رئيس مجلس، شکايت از شيوه ادغام وزارتخانه‌ها بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.