ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بين‌الملل از روحانی خواست موسوی و کروبی را آزاد کند

سازمان عفو بين‌الملل با انتشار

سازمان عفو بين‌الملل با انتشار بيانيه‌ای از حسن روحانی، پيروز يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران خواست ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان که در حصر خانگی به‌سر می‌برند و زندانيان سياسی را آزاد کند.

حسيبه حاج صحراوی، معاون مدير بخش خاورميانه و شمال آفريقا در سازمان عفو بين‌الملل از حسن روحانی خواست تا به وعده‌های خود در زمينه حقوق بشر عمل کند.

حاج صحراوی با بيان اين‌که حسن روحانی بايد گام‌های روشن در زمينه حقوق بشر بردارد گفت اجرای منشور پيشنهادی روحانی می‌تواند نخستين گام قاطع به سوی اجرای حقوق بشر در ايران باشد.

عفو بين‌الملل همچنين ضمن اعلام اين‌که فعاليت‌های روحانی در مورد وعده‌هايش در رابطه با آزادی بيان، آزادی فعاليت احزاب و انجمن‌ها، رفع تبعيض و تفکيک جنسيتی و بهبود قوانين به نفع زنان را رصد خواهد کرد، از حسن روحانی و مقام‌های ايرانی خواست تا با نهادهای حقوق بشری سازمان ملل همکاری کرده و به احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل اجازه دهند تا هر چه سريع‌تر از ايران ديدن کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • morad

    گزارش کلمه، پس از آنکه برخی از سایت ها و رسانه های داخلی و خارجی نسبت به مدرک دکترای دکتر حسن روحانی ایجاد ابهام کردند،سایت دانشگاه کلدونین گلاسکو در خبری با عنوان، فارغ التحصیل این دانشگاه رییس جمهوری ایران شد، نوشت حسن روحانی در دهه ۹۰ با اسم حسن فریدون که نام اصلی خانوادگی اوست، در این دانشگاه تحصیل کرد. این دانشگاه همچنین نوشته است که وی در سال ۱۹۹۵ موفق به کسب دکترای خود شد. پایان نامه این رییس جمهوری منتخب مردم ایران، با عنوان قدرت قانوگذاری شریعت اسلامی با اشاره به تجربه ایران بوده است. او  نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۱۳۷۰، عضویت در شورای عالی امنیت ملی از سال ۱۳۶۸، ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک از سال ۱۳۷۱، نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم و دبیری شورای عالی امنیت ملی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۴ را نیز در کارنامه دارد. چگونه ميتواند درجه دکتری از 1370-1375  -گرفته باشد؟ معادل  1990-1995  میلادی ؟!

  • mmansour piry khanghah

    مگر مسئولین سازمان عفو بین الملل نمیدانند که هر کشوری قانون ،سازمان امنیت و دستگاه قضائی  دارد و  نیمی از وعده های انتخابی در تمام کشور های جهان سیاسی کاری است. مگر رئیس جمهور آمریکا قول نداده بود که زندان گوآنتانامو را تعطیل می کند،چه شد؟ ایا نمایندگان حقوق بشر سازمان ملل حق دیدار از قفس های بازداشتگاه گوآنتانامو را دارند؟ هموطنان گرامی ما در ایران باید مراقب باشند!چون دشمنان ایران و ایرانی از هیچ گونه تلاشی   برای اختلاف افکنی و فتنه گری دریغ نمی کنند.لذا وظیفه ایرانیان است که اولأ مراقب این  فتنه گران باشند و دوما،توجه کنند که جامعه ایران در حال حاضر بحرانی و هیجان زده است و  آزادی فوری موسوی و کروبی که با  اصول مردمسالاری بیگانه هستند واز  شعور سیاسی کافی هم برخوردار نمی باشند،امکان  سوء استفاده احزاب و سازمانهای فرصت طلب و ضد ایرانی از این  دو نفر را به نحو احسن فراهم کرده و با کوچکترین حرف عوضی و یا حرکت احمقانه آنان ، درگیری میان اصولگرایان و اصلاح طلبان ایجاد شده و اتش این فتنه هم کل کشور را به جهنم  تبدیل خواهد کرد و این همان چیزی است که دولت آمریکا،دوّل استعمار گر و انگلهای چسبیده به  آنان (احزاب و سازمانهای تک حزبی و مخصوصأ رژیمهای ضد بشری سعودی،قطر،بحرین، ترکیه و رزیم صهیونیستی)آرزو میکنند.

  • milad

    چی شد؟ شیخ حسن فریدون ؟!