ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفصال از خدمت دو استاد دامپزشکی دانشگاه باهنر کرمان به اتهام همراهی با انقلاب ژینا

دکتر بهارک اختر دانش و دکتر محمدمهدی علومی در جریان انقلاب ژینا با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از معترضان حمایت کرده بودند. مسئولان دانشگاه از دادن برگه حکم انفصال خدمت به آنها به علت نگرانی از پیامدهای انتشار حکم‌ها در فضای عمومی خودداری کرده‌اند.

موج برخورد با استادانی که در جریان انقلاب ژینا از اعتراض های مردمی حمایت کرده بودند به دانشگاه «شهید باهنر کرمان» رسید و دو استاد شناخته‌شده دامپزشکی این دانشگاه به نام‌های دکتر بهارک اختر دانش و دکتر محمدمهدی علومی به یکسال انفصال از خدمت محکوم شدند.

این دو استاد دانشگاه باهنر در جریان انقلاب ژینا با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از معترضان حمایت کرده بودند.

کامران ملک‌پور، روزنامه‌نگار و عضو پیشین هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران که از نزدیک اخبار مربوط به انفصال این دو استاد دانشگاه را پیگیری کرده به زمانه گفت:

مسئولان دانشگاه از دادن برگه حکم انفصال خدمت به این دو استاد دانشگاه به علت نگرانی از پیامدهای انتشار این حکم‌ها در فضای عمومی خودداری کرده‌اند.

ملک‌پور همچنین توضیح داد که به طور معمول دانشکده دامپزشکی از غیرسیاسی‌ترین دانشکده‌های کشورست و برخورد صورت گرفته با استادان یکی از این دانشکده‌ها نشان‌دهنده حجم گسترده اعتراض موجود در فضای دانشگاهی کشور در جریان انقلاب ژینا و همچنین برخورد گسترده با آن‌ها از سوی سیستم قضایی، دستگاه‌های امنیتی و حراست مجموعه‌های دانشگاهی است.

بهارک اختر دانش در پستی که پیشتر در صفحه اینستاگرام خودش منتشر کرده بود با اشاره به خاطراتش از حمله‌های شیمیایی جنگ هشت‌ساله ایران و عراق، درباره حملات شیمیایی انجام شده به مدارس دخترانه نوشته بود:

شاید هم نسلان من بهتر بفهمند که این روزها دوباره برای دخترکان معصوم باید در مورد نحوه برخورد با حملات شیمیایی توضیح دهیم و دغدغه‌های مدرسه رفتن را در چشمان کنجکاو و بی‌قرارشان ببینیم، چه غمی در سینه ما سنگینی می‌کند اما باز هم دوام می‌آوریم و ادامه خواهیم داد…

بعضی از استادان و فعالان حوزه دامپزشکی کشور با انتشار استوری‌هایی در اینستاگرام به انفصال این دو استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان اشاره کرده‌اند.

خبرگزاری زن نیز در خبری کوتاه  انفصال از خدمت این دو استاد دانشگاه را تایید کرده است.

 موج برخورد با استادان معترض پس از مهار خیابانی انقلاب ژینا

انفصال از خدمت این دو استاد دانشگاه در حالی اتفاق افتاده که گروه‌های دانشگاهی و رسانه‌ها از موج برخورد جمهوری اسلامی با استادان دانشگاه‌ها پس از مهار خیابانی انقلاب ژینا خبر می‌دهند.

۲۵ تیر ماه امسال گروهی از متخصصان جامعه پزشکی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیانیه‌ای از برنامه هماهنگ برای کنار گذاشتن استادان برجسته همزمان با بازنشستگی اجباری یا محدودیت گروهی دیگر خبر دادند.

بعضی رسانه‌های داخلی از جمله سایت رویداد ۲۴ نیز روز ۳۰ تیرماه خبر دادند که بیش از  ۱۰۰نفر از پزشکان با بازنشستگی اجباری یا اخراج از هیئت علمی مواجه شده‌اند.

برپایه اخبارمنتشر در ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱، سه استاد علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی از جمله مرتضی مردیها استاد شناخته‌شده دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه به علت همراهی با انقلاب ژینا و حمایت از معترضان تعلیق شده بودند.

در ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ نیز خبر تعلیق حسن باقری‌نیا، استاد دانشگاه حکیم سبزواری در شهر سبزوار با اعتراض ۱۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه‌های کشور روبرو شده بود.

در ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، هم خبر رسید جلیل ملکی و عیسی امینی، دو عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد که سابقه ریاست کانون وکلای مرکز را دارند تحت عنوان تخلف اداری اخراج شدند.

درباره اختر دانش و علومی دیگر چه می‌دانیم؟

اطلاعات موجود درزی دکتر که وبسایتی برای مشاوره هوشمند و آنلاین پزشکی و دامپزشکی است، نشان می‌دهد، بهارک اختر دانش سابقه ۱۷ سال حضور در دانشگاه‌های باهنر و علوم پزشکی کرمان را داشته و از او ۷۰ مقاله بین‌المللی و بیش از ۳۰۰ مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین المللی منتشر شده است.

برپایه اطلاعات این وبسایت او استاد تمام پایه‌ ۲۳ دانشکده دامپزشکی دانشگاه کرمان است. در وبسایت دانشگاه باهنر کرمان هم آمده است که در تاریخ ۱۴ تیرماه سال ۱۴۰۲ دانشجویی به نام دریا فولادی از پایان نامه خود در مقطع دکتری با عنوان «بررسی سرولوژی آلودگی به انگل توکسوپلاسما گوندی در سگ‌های مولد دچار اختلالات تولیدمثلی» دفاع کرده که بهارک اختر دانش به عنوان استاد علوم درمانگاهی، استاد راهنما (یا مشاور) این پایان نامه بوده است.

 تا لحظه تنظیم این گزارش صفحه اختصاصی مربوط به  دکتر محمدمهدی علومی در دانشگاه باهنر کرمان در دسترس نبود.

اطلاعات قابل دسترس و مشاهده در سایت دانشگاه باهنر کرمان  نشان می‌دهد دکتر علومی استاد جراحی است. برپایه اطلاعات وبسایت مگ ایران از علومی مقاله‌های پژوهشی متنوعی از جمله مربوط به یافته‌هایش از جراحی حیوانات منتشر شده است.

همچنین برپایه اطلاعات منتشر شده در وبسایت حکیم مهر، از رسانه‌های شناخته شده حوزه دامپزشکی، علومی از منتقدان جدا شدن دانشکده‌های دامپزشکی از وزارت بهداشت و راه‌اندازی بی‌شمار دانشکده‌های دامپزشکی در دانشگاه آزاد بوده و دررسانه‌های تخصصی و نشست‌های کلاب هاوس حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.