ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قوه قضائیه جمهوری اسلامی در حال تعطیل کردن زندان رجایی‌شهر کرج است

مسئولان قضائی حکومت در حال تخلیه زندانیان زندان رجایی‌شهر هستند. آن‌ها می‌خواهند این نماد کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ را از خاطره‌ها بزدایند.

مرکز رسانه قوه قضائیه جمهوری اسلامی پنج‌شنبه ۱۲ مرداد اعلام کرد که «در راستای اجرای مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان البرز در تاریخ ۱۸ فروردین‌ماه، مقدمات تعطیلی زندان رجایی‌شهر در حال انجام است.»

بر این اساس قوه قضائیه گفته است که در حال انتقال زندانیان زندان رجایی‌شهر کرج به زندانی دیگر است تا این زندان تعطیل شود.

سرنوشت زندانیان سیاسی و عقیدتی در این زندان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و روشن نیست که آن‌ها را به کدام زندان منتقل خواهند کرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای فروردین‌ماه گفته بود:

زندان رجایی‌شهر که در داخل شهر کرج است باید هر چه زودتر تعطیل و به خارج شهر منتقل شود و محل فعلی آن، از وضعیت زندان بودن خارج گردد و اقدامات متعاقب بعدی در قبال آن صورت گیرد.

او همچنین ۲۱ فروردین به رئیس سازمان زندان‌ها دستور داد تا تمهیدات و مقدمات لازم را برای تعطیلی زندان رجایی‌شهر و اقدامات بعدی صورت دهد.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس دادگستری البرز نیز ۳۱ خردادماه گفته بود: «در سفر رئیس قوه قضائیه، انتقال دو زندان مد نظر قرار گرفت که شامل زندان رجایی‌شهر و قزلحصار است به‌طوری که اقدامات آن در حال انجام است.»

نام زندان رجایی‌شهر که قبلاً زندان گوهردشت نامیده می‌شد، با کشتار زندانیان سیاسی سال ۶۷ گره خورده است. با آغاز این کشتارها در ابتدای مردادماه سال ۱۳۶۷ بسیاری از فعالان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی که در زندان رجایی‌شهر زندانی بودند، دوباره محاکمه و اعدام شدند.

پس از اعتراضات سراسری دی‌ماه ۹۶ و آبان ۹۸ در ایران، اتحادیه اروپا و وزارت خزانه‌داری آمریکا این زندان و مسئولان آن را تحریم کردند.

ویدئویی از انتقال زندانیان در روز گذشته ۱۱ مرداد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

مسئولان جمهوری اسلامی با جابه‌جایی زندان‌ها قصد دارند اعمال ضد حقوق بشری خود را در طول سال‌ها در این زندان‌ها به دست فراموشی بسپارند.  

در زیر نمونه‌ای از شهادت‌ها درباره کشتار زندانیان مجاهد خلق و چپ‌گرا در گوهردشت در جریان دادگاه حمید نوری را بخوانید:

حکومت ایران در سال ۱۳۹۷ نیز قصد داشت زندان اوین، یکی از بدترین زندان‌های کشور را که گذشته طولانی در نقض حقوق بشر دارد تعطیل کند اما این نیت هنوز عملی نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.