ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه وکيل ستار بهشتی به روحانی: هشت ماه است پرونده موکلم خاک می‌خورد

گيتی پورفاضل، وکيل ستار بهشتی، وبلاگ‌نويسی که در زندان پلیس فتا جان سپرد، از حسن روحانی خواست تا به پرونده مرگ موکلش رسيدگی شود.

گيتی پورفاضل، وکيل ستار بهشتی، وبلاگ‌نويسی که در زندان پلیس فتا، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی، جان سپرد در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئيس‌جمهور جديد ايران از وی خواست تا به پرونده مرگ موکلش رسيدگی شود.

ستار بهشتی آبان ۱۳۹۱ در بازداشتگاه نیروی انتظامی در تهران و حین بازجویی جان خود را از دست داد

گيتی پورفاضل در اين نامه که نسخه‌ای از آن به‌دست راديو زمانه رسيده، نوشته است می‌خواهد از "نابرابری در اجرای قانون و بيدادی که بر مردم کشورش می‌رود" سخن بگويد.

اين وکيل دادگستری با شرح ماجرای کشته شدن ستار بهشتی و گرفتن رضايت‌نامه از مادر وی با فشار مأموران فتا به خانواده و تهديد به دستگيری سحر بهشتی، خواهر ستار بهشتی؛ گفته است: "در تاريخ اول آذرماه ۹۱ که وکالت پرونده را به‌عهده گرفتم به رضايت‌نامه اجباری اعتراض کردم و برای آن‌که جريان پرونده کند نشود وکالت‌نامه تنظيمی با پدر ستار را هم تسليم بازپرسی کردم و چشم به راه ارسال به دادگاه شدم تا با خوانش پرونده برای دفاع از سوی اوليای دَم آماده شوم."

پورفاضل افزوده است: "اينک هشت ماه از تشکيل پرونده می‌گذرد و شخص قاتل هم که از مأموران پليس فتاست معلوم گرديده است پرونده همچنان در بازپرسی خاک می‌خورد و به دادگاه فرستاده نمی‌شود."

اين وکيل دادگستری با اشاره به "بی‌اعتنايی آشکار" ارگان‌های دولتی به حقوق شهروندان گفته است اين ارگان‌ها "باور بيداد را در جامعه می‌گسترانند و ستمگری را با همه ابعاد ناخوشايندش به تماشای مردم می‌گذارند."

گيتی پورفاضل اظهار اميدواری کرده است که در زمان رياست جمهوری حسن روحانی جامعه ايران ديگر شاهد "اين‌گونه کردارهای ناپسند" از سوی هيچ ارگانی نباشد که "چنين بی‌رحمانه بذر يأس را در کشور بکارند."

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی نيز چندی پيش در نامه‌ای خطاب به علی‌اکبر ناطق نوری، مسئول دفتر بازرسی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از وی خواست تا در پرونده فرزندش دخالت کرده و شرایط رسیدگی عادلانه به این پرونده را فراهم نماید.

ستار بهشتی، وبلاگ‌نویسی بود که آبان ۱۳۹۱ در بازداشتگاه نیروی انتظامی در تهران و حین بازجویی جان خود را از دست داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.