ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران ماشین‌سازی اراک همچنان در اعتصاب‌اند

اعتصاب کارگران ماشین‌سازی اراک از ۲۲ مرداد آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

صبح پنجشنبه ۹ شهریور منابع نزدیک به کارگران در ایران از تداوم اعتصاب کارگران ماشین‌سازی اراک خبر دادند. این کارگران از ۱۸ روز قبل در اعتراض به وضعیت نامشخص تولید و امنیت شغلی خودشان دست از کار کشیدند و در محل کار تجمع کردند.

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، هفتم شهریور به نقل از کارگران نوشت:

تیم مدیریتی فعلی نمی‌تواند شرکت را به بهروه‌وری و رونق برساند.

به گفته ایلنا این کارگران «با ابراز نگرانی در مورد آینده شغلی خود، از اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان سهامدار عمده این واحد صنعتی درخواست کردند به وضعیت بغرنج کارخانه، مسئولانه ورود کرده و امنیت شغلی را به کارگران بازگردانند.»

مسئولان دولتی در استان مرکزی به رغم وعده به کارگران برای برطرف کردن مشکلات آنها، در روز هفتم شهریور جلسه شورای تامین را بدون حضور کارگران برگزار کردند. نمایندگان کارگران به رسانه‌های خبری گفتند که از آنها برای شرکت در جلسه شورای تامین دعوت نشده است.

ماشین‌سازی اراک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات صنعتی و تاسیسات پالایشگاهی است که بیش از ۱۷۰۰ کارگر دارد. کارگران طی روزهای گذشته مدیران شرکت را بی‌لیاقت و بی‌کفایت نامیدند و خواستار کناره‌گیری آنها شدند.

صندوق ذخیره فرهنگیان که در جریان پرونده بانک سرمایه برخی از مدیران آن به دادگاه احضار و به محاکمه شدند، با شرکت‌های اقماریش سهامدار اصلی ماشین‌سازی اراک است. این شرکت طی سال‌های گذشته نیز به دلیل کشمکش جریان‌های سیاسی حاکم بر ایران برای تصاحب آن، با مشکل ربرو شده است.

اراک یکی از شهرهای با جمعیت کارگر بالا است که طی سال‌های اخیر شاهد اعتراضات گسترده کارگران هپکو و آذرآب بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.