ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودکشی کارگر شهرداری ایلام به دلیل مزد معوقه _ عضو شورای اسلامی: به ما ربطی نداشت

کارگر شهرداری ایلام هشتمین کارگری است که طی سه ماه اخیر خودکشی می‌کند. تنها در ایلام از زمستان ۱۴۰۱ تا به حال پنج کارگر با خودکشی به زندگی خود پایان داده‌اند.

منابع خبری در ایلام از خودکشی یک کارگر قراردادی شهرداری این شهر خبر داده‌اند. عضو شورای اسلامی شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی کار ایران گفته اقدام به خودکشی این کارگر ربطی به مزد معوقه نداشته است.

اگر در ایران هستید و به خودکشی فکر می‌کنید، پیش از هر اقدامی با یکی از شماره‌های زیر تماس بگیرید: اورژانس اجتماعی: ۱۲۳، اورژانس شهری: ۱۱۵، صدای مشاور: ۱۴۸۰، اورژانس روانپزشکی تهران: ۴۴۵۰۸۲۰۰.

روز شنبه ۱۱ شهریور رسانه‌های محلی از ایلام گزارش کرده بودند یک کارگر بخش خدمات شهری شهرداری ایلام به دلیل تاخیر سه ماهه در پرداخت دستمزدها خودکشی کرده است. این رسانه‌ها نام این کارگر را فاش نکردند اما گفتند که شهرداری سه ماه است دستمزد کارگران خدمات شهری را پرداخت نکرده و آنها برای تامین تامین هزینه زندگی با تنگنا روبرو شده‌اند.

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) اما ۱۲ شهریور به نقل از یک عضو شورای اسلامی شهر ایلام نوشت: خودکشی این کارگر ربطی به شهرداری نداشته است.

سعید انوری مدعی شد کارگر خودکشی کرده «مطالبه مزدی نداشته» است. او اما در همین حال تأیید کرد که «یک ماه اضافه کار» این کارگر را پرداخت نکرده‌اند.

به گفته انوری این کارگر «قراردادی» و با واسطه شرکت پیمانکاری در شهرداری مشغول به کار بود.

اغلب کارگران شهرداری قراردادی هستند و پیمانکاران در قراردادهای موقت در برابر دستمزد اندک آنها را به خشن‌ترین شکل استثمار می‌کنند.

در استان ایلام چهارم مرداد ماه نیز حیدر محسنی، کارگر اخراج شده از پتروشیمی چوار ایلام خودکشی کرد. او چهارمین کارگر اخراجی پتروشیمی ایلام بود که از زمستان ۱۴۰۱ به زندگی خود پایان داد.

بر بنیاد گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های داخلی ایران از تیر ۱۴۰۲ تا ۱۲ شهریور دستکم هشت کارگر در اعتراض به وضعیت معیشتی یا سختی کار خودکشی کرده اند. دو پرستار در کرمانشاه، یک کارگر پالایشگاه آبادان، یک کارگر ساختمانی در زاهدان، یک روزنامه‌نگار بیکار شده در دهدشت و یک کارگر اخراج شده از شرکت رجاء، کارگر اخراج شده از پتروشمی ایلام هفت کارگر دیگری هستند که در دو ماه تیر و مرداد با خودکشی به زندگی خود پایان دادند.

مسئولان دولتی از اعلام آمار مربوط به خودکشی خودداری می‌کنند اما برخی از کارشناسان اجتماعی پیش از گفته‌اند که طی سال‌های اخیر، همراه با افزایش فقر و شکاف طبقاتی نرخ خودکشی افزایش چشمگیری یافته است.

به گفته نمایندگان مجلس حداقل ۲۸ میلیون تن از جمعیت ایران زیر خط فقر قرار دارند و جمعیت فقرا طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ افزایش فراوانی داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.