ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان شش حزب کُردستانی به اعتصاب عمومی در روز ۲۵ شهریور

این نخستین بار است که شش حزب کردستانی در یک بیانیه مشترک مردم کردستان را به اعتصاب عمومی فرا می‌خوانند.

شش سازمان سیاسی و حزب کردستانی برای نخستین بار در یک بیانیه مشترک، جامعه کردستان ایران را به «اعتصاب عمومی» در بیست و پنجم شهریور، سالروز قتل ژینا (مهسا) امینی فراخواندند.

شش حزب و سازمان کُردستانی در اطلاعیه مشترک که روز ۱۴ شهریور منتشر شد، گفته‌اند که برای اعلام اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان در روز ۲۵ شهریور «به توافق رسیده‌اند» و در این روز «همەی مغازەها و بازار و محل‌های کار و ادارەجات تعطیل خواهند بود».

آنها از مردم کردستان خواسته‌اند بامداد ۲۵ شهریور «بر سر مزار ژینای جوان‌مرگ و کلیەی شهدا و جان‌باختگان انقلاب “زن، زندگی، آزادی” در شهرها و روستاهای کردستان» بروند و «با نثار گل بر مزار آنان مراسم گرامی‌داشت شهدا» را برگزار کنند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه از «کلیه مردم آزادی‌خواه ایران» خواسته شده است «از اعتصاب عمومی در کردستان حمایت کنند» و «با اعتصاب عمومی به همه نشان دهند انقلاب زن، زندگی، آزادی تا رسیدن به اهدافش کماکان ادامه دارد».

این بیانیه را حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)، سازمان کردستان حزب کمونیست ایران (کومله کمونیست)، کومله زحمتکشان، دمکرات کردستان ایران، خبات و پاک امضاء کرده‌اند. آن‌طور که در متن منتشرشده آمده است، این بیانیه نتیجه «نشست مشترک» این احزاب است. حزب کومله کردستان ایران به رهبری عبدالله مهتدی اما این بیانیه را امضاء نکرده است.

حضور عبدالله مهتدی در ائتلاف موسوم به جرج تاون که پس از مدت کوتاهی از هم گسیخته شد از همان آغاز با انتقاد احزاب و سازمان‌های کردستانی همراه بود. درگیری مسلحانه میان دو جناح این حزب در تیر ۱۴۰۲ و سکوت طولانی مهتدی، انتقادها از او را افزایش داد. به دنبال این درگیری حزب کومله زحمتکشان اعلام کرد که پروسه پیوستگی این حزب با کومله کردستان ایران شکست خورده است.

شهرهای کردستان در جریان خیزش انقلابی ژن، ژیان، ئازادی در سال گذشته از مهم‌ترین کانون‌های اعتراضی بودند و چندین بار به صورت یک‌پارچه در اعتراض به سرکوب خشن و خون‌بار اعتصاب کردند.

امسال در آستانه سالروز قیام ژینا حکومت با احضار و بازداشت گسترده فعالان مدنی و صنفی، خانواده کشته‌شدگان در اعتراضات سال قبل و افزایش حضور نیروی سرکوب در معابر عمومی می‌کوشد از شکل‌گیری اعتراض و تجمع مردمی جلوگیری کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.