ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم بی‌خبری از وضعیت جعفر ابراهیمی _ «آثار ضرب و جرح بر دست و گردن او بود»

جعفر ابراهیمی، بازرس کانون صنفی معلمان تهران را در اتاق افسر نگهبانی زندان قزلحصار ضرب و شتم کردند. خانواده و وکیل او می‌گویند که در هیچ یک از بیمارستان‌های کرج نام او ثبت نشده است.

عصر روز ۲۲ شهریور کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در تلگرام از انتقال جعفر ابراهیمی، بازرس کانون صنفی معلمان تهران «در حالت بیهوشی» به بیمارستان خبر داد و به فاصله کوتاهی نوشت در ملاقات کابینی این معلم زندانی با وکیلش آثار ضرب و شتم بر بدن او دیده شده است.

چند ساعت پس از انتشار این خبر، سمانه عابدینی، همسر این معلم زندانی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«نیست. توی هیچکدام از بیمارستان‌های که گفتند میگن از قزلحصار اعزامی نداشتیم. تماس تلفنی هم نداشتم».

چند ساعت پس از انتشار خبر انتقال جعفر ابراهیمی به بیمارستان، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی هم اعلام کرد: «هیچ بیمارستانی تاکنون پذیرش ایشان را تایید نکرده‌ است و هیچ اطلاعی از وضعیت این معلم زندانی در دسترس نیست.»

روز چهارشنبه پس از ملاقات کابینی وکیل جعفر ابراهیمی و کامیار فکور با این دو در زندان قزلحصار، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان گزارش کرد: «آثار ضرب و شتم گردن، کتف، بدن، مچ دست و پیشانی ایشان به ‌وضوح مشخص بوده است.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این شورا گفته در ملاقات روز چهارشنبه به عرفان کرم‌ویسی، وکیل جعفر ابراهیمی گفته شده است «حال جسمی جعفر ابراهیمی بسیار وخیم شده و به بهداری منتقل شده است» و پس از خروج از بهداری «هنگامی که خواسته است یک تماس محدود سه دقیقه‌ای در اتاق افسرنگهبانی مرکزی با همسر خود بگیرد، در همانجا توسط افسر جانشین و معاونش و چند تن از کادر زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه کتف، گردن و پیشانی زخمی شده است.»

ماموران زندان در روز چهارشنبه در ابتدا به ابراهیمی و کامیار فکور اجازه ندادند با وکیل خود ملاقات کنند اما پس از اعتراض جمعی زندانیان تبعید شده به قزلحصار در نهایت به این دو زندانی اجازه ملاقات کابینی دادند.

عرفان کرم‌ویسی، وکیل او در واکنش به ضرب و شتم موکلش در توییتر نوشت: «جان و چشمان جعفر ابراهیمی در خطر جدی قرار دارد. معلمی شریف که علیرغم همه ی ناملایمتی ها در پروسه ی درمان و ضرب و شتم ظالمانه از روحیه‌ی بسیار بالایی برخوردار است.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

ابراهیمی را ۱۲ شهریور به همراه ۱۲ زندانی دیگر از زندان اوین به قزلحصار تبعید کرده بودند. او در زندان به دیابت مبتلا شده است و پیش از آن نیز از بیماری ضعف سیستم ایمنی رنج برد. خانواده و وکیل ابراهیمی پیشتر گفته بودند که سازمان پزشکی قانونی با مرخصی درمانی او موافقت کرده است اما سازمان زندان‌ها مانع اعزام او به مرخصی و درمانگاه می‌شود.

اذعان بهداری زندان قزلحصار به وخامت وضعیت جسمانی ابراهیمی

وضعیت سلامت جسمانی جعفر ابراهیمی پیش از تبعید به زندان قزلحصار وخیم گزارش شده بود. شیوا عاملی‌راد، عضو انجمن صنفی معلمان کردستان ــ مریوان پیش از این به زمانه گفته بود با وجود موافقت سازمان پزشکی قانونی با اعزام ابراهیمی به مرخصی پزشکی، سازمان زندان‌ها مانع آزادی موقت او به جهت درمان شده است.

ابراهیمی که قبلا در زندان به بیماری «ضعف سیستم ایمنی» مبتلا شده بود، به تازگی به دیابت نیز مبتلا شده است و وکیلش و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان گفته‌اند در خطر از دست دادن بینایی قرار دارد.

به گفته شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان «بهداری قزل‌حصار در نامه‌ای بر وخامت وضعیت جسمی آقای ابراهیمی تاکید نموده» و اعلام کرده است به دلیل این که او «در معرض نابینایی ناشی از عوارض بیماری قرار دارد، می‌بایست هر چه سریعتر به پزشک متخصص اعزام شود تا به وضعیتش رسیدگی شود اما مسئولین زندان از اعزام ایشان امتناع کرده‌اند.»

ماموران امنیتی اردیبهشت ۱۴۰۱ در آستانه تجمع سراسری معلمان در روز جهانی کارگر جعفر ابراهیمی را به همراه رسول بداقی، محمد حبیبی و علی‌اکبر باغبانی بازداشت کردند. بازداشت این چهار فعال صنفی معلمان سرآغاز تهاجم گسترده نیروهای امنیتی به تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران بود و در فاصله‌ای کوتاه بیش از ۲۵۰ معلم در نقاط مختلف ایران بازداشت شدند.

ابراهیمی از آن تاریخ در زندان حبس شده است. دادگاه انقلاب تهران بازرس کانون صنفی معلمان تهران را به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرده است. وکیل او پیش از آنکه ابراهیمی را به قزلحصار تبعید کنند گفته بود بر اساس قانون مجازات مدت حبس او در فروردین ۱۴۰۳ خاتمه می‌یابد. دستگاه امنیتی و قضایی اما با هدف طولانی‌تر کردن حبس ابراهیمی در یک پرونده‌سازی جدید او را به «توهین به مقامات زندان» و «اخلال در نظم عمومی» متهم کرده‌اند.

ابراهیمی به توصیه پزشکان سازمان زندان‌ها در زندان اوین و قزلحصار باید به سرعت در بیرون از زندان تحت درمان قرار بگیرد، سازمان زندان‌ها اما با هدف آزار بیشتر جعفر ابراهیمی حاضر به پرداخت هزینه درمان او نیست و به این زندانی گفته است تنها در صورتی که خودش هزینه رفت و برگشت به زندان و درمان را پرداخت کند، او را به همراه ماموران زندان برای انجام آزمایش به درمانگاه بیرون از زندان اعزام خواهد کرد و او هر بار پس از انجام مراحل پزشکی باید به زندان بازگردد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان با هشدار به مسئولان قضایی آنها را «مسئول حفاظت از سلامت» ابراهیمی دانسته و هشدار داده است «در برابر تعرض‌ به جعفر ابراهیمی از تمام پتانسیل خود استفاده خواهد کرد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.