ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه خبرنگاری وین به عالیه مطلب‌زاده تعلق گرفت

شبکه رسانه‌ای زنان، نهاد اهداکننده جایزه روزنامه‌نگاری وین، این جایزه را به منظور حمایت و همبستگی با زنان اصحاب رسانه در ایران، به عالیه مطلب‌زاده اهدا کرد.

جایزه خبرنگاری وین به پاس تجلیل از فعالیت حرفه‌ای و حقوق بشری عالیه مطلب‌زاده به این عکاس و فعال ایرانی تعلق گرفت. این جایزه به ابتکار «شبکه رسانه‌های زنان» در اتریش و برای مقابله با تبعیض‌های جنسیتی در اهدای جوایز روزنامه‌نگاری به زنان روزنامه‌نگار داده می‌شود.

در مراسم اهدای این جایزه که روز دوشنبه ۱۸ سپتامبر/۲۷ شهریور در وین و با حضور غزل عبداللهی، دختر عالیه مطلب‌زاده، عکاس و خبرنگار برگزار شد.

© Katharina Schiffl در این تصویر غزل عبداللهی، دختر عالیه مطلب زاده در سمت راست دیده می‌شود.

غزل عبداللهی به نیابت از مادرش جایزه را دریافت و ضمن یک سخنزانی، نامه عالیه مطلب‌زاده را برای حضار قرائت کرد.

سولماز خرسند روزنامه‌نگار برجسته ایرانی اتریشی هم در این جلسه سخنرانی کرد.

سولماز خرسند در این سخنرانی به جنبش «زن‌، زندگی، آزادی» در ایران و نقش فعالان حقوق زنان از جمله عالیه مطلب زاده در این جنبش، و مقاومت فعالان زنان در زندان اشاره کرد و گفت:

عالیه مطلب زاده کسی‌ست است که به وظیفه حرفه‌ای خود عمل می‌کند و از دیگران دفاع می‌کند، زیرا چاره دیگری ندارد؛ زیرا این تنها راه قابل قبول برای او در جهت حمایت از جامعه‌ای است که به آن تعلق دارد و کسانی که در این جامعه تحت انقیاد قرار دارند. او امید دارد روزی این شرایط را با کار و تعهد خود تغییر دهد. فعالان در ایران این کار را با آگاهی کامل از خطری که ممکن است زندگی‌شان را تهدید کند انجام می‌دهند.

سولماز خرسند همچنین به سابقه حرفه‌ای عالیه مطلب‌زاده در مجله‌های معتبر ایران از جمله ایران فردا، نامه و زنان، و هیئت مدیره انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران و نائب رئيسی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران اشاره کرد.

او در این سخنرانی از دیگر روزنامه‌نگاران دربند از جمله نیلوفر حامدی، الهه محمدی و نازیلا معروفیان نام برد که به خاطر عمل به وظیفه‌ حرفه‌ای‌شان در بازداشت به‌سر می‌برند.

شبکه رسانه‌ای زنان اتریش اعلام کرد این جایزه را به منظور حمایت و همبستگی با زنان اصحاب رسانه در ایران، به عالیه مطلب‌زاده اهدا کرده است. غزل عبداللهی این جایزه را در غیاب مادرش دریافت کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.