ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سینماهای ايران در خطر ورشکستگی

محمد قاصد اشرفی، رئیس انجمن

محمد قاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران هشدار داد که سینماهای کشور از نظر اقتصادی در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

اشرفی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از فروش پایین گیشه سینماها در فصل بهار خبر داد و گفت فقط چند فیلم مانند "رسوایی"، "برف روی کاج‌ها" و "چه خوبه که برگشتی" فروش خوبی داشته‌‌اند.

رئیس انجمن سینماداران به "گذشته" ساخته فرهادی هم اشاره کرد و گفت به این دلیل که این فیلم دوبله نشده، در سینماهای بالای شهر فروش خوبی دارد، اما چنان که انتظار می‌رفت، نتوانسته به رونق سینماها کمک کند.

به گزارش رادیو زمانه "گذشته" در آغاز اکران خود در ۱۰ سینمای تهران به روی پرده رفت و با آنکه از تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای شهری محروم بود در چهار روز نخست اکرانش ۱۶۰ میلیون تومان فروش کرد. این میزان فروش در چهار روز نخست نمایش در مقایسه با دیگر فیلم‌هایی که هم‌اکنون روی پرده هستند "گذشته" را در رتبه نخست پرفروش‌های سینماهای تهران قرار می‌دهد.

محمد قاصد اشرفی در ادامه گزارش‌اش از وضع سینماهای کشور به هزینه‌ها و تورم بالا اشاره کرد و گفت: "با توجه به هزینه‌ها و تورم بالا، مسلم است که سینماها در پرداخت هزینه‌های خود عاجز باشند و ما دستمان به جایی نمی‌رسد، چون هر چه این وضعیت بد را اعلام کردیم هیچ گوش شنوایی وجود نداشت."

رئیس انجمن سینماداران به تأکید گفت: "سینماها در وضعیت خطرناکی قرار دارند و اگر مسئولان کمکی نکنند، عواقبی که برای سالن‌های سینمایی پیش می‌آید به خودشان مربوط خواهد بود."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.