ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مردم غزه از فرط گرسنگی محموله کامیون‌های مواد غذایی سازمان ملل را در مسیر خالی می‌کنند

سازمان ملل می‌گوید شمار زیادی از مردم گرسنه در غزه کامیون‌های کمک‌رسانی این سازمان را متوقف می‌کنند و ادامه ارسال کمک‌ها تقریباً غیرممکن شده است. اسرائیل از افزایش هفت میلیارد دلاری بودجه جنگی خود خبر داد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرده است که جان نیمی از جمعیت ۲,۳ میلیون نفری غزه به دلیل گرسنگی در معرض خطر است، زیرا حملات نظامی اسرائیل به بخش جنوبی غزه گسترش می‌یابد و مردم از تأمین مواد غذایی محروم مانده‌اند.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) پنج‌شنبه ۲۳ آذر / ۱۴ دسامبر در ژنو گفت: «مردم کمک‌های ارسالی با کامیون‌ها را متوقف می‌کنند، مواد غذایی را با خود می‌برند و فوراً آن‌ها را می‌خورند. این نشان می‌دهد که آن‌ها مستأصل و گرسنه هستند».

لازارینی پس از سفر به غزه گفت که جمعیت انبوه در خیابان‌ها همچنین به این معنی است که دسترسی به صدها هزار نفر در پناهگاه‌های سازمان ملل در جنوب غزه دشوارتر می‌شود. او افزود:

گرسنگی در چند هفته گذشته پدید آمده و ما بیش از پیش با افرادی روبه‌رو می‌شویم که یک، دو یا سه روز است چیزی نخورده‌اند. محیط عملیاتی ما نیز روز به روز دشوار‌تر می‌شود. تنها راه چاره در این مرحله و در غیاب آتش‌بس، رساندن کمک‌ها در مقیاس زیاد است.

کمک‌های ارسالی به غزه از طریق تنها گذرگاه موجود در مرز مصر بخش کوچکی از نیازهای رو به افزایش را جبران می‌کند.

اسرائیل می‌گوید ظرفیت بازرسی کمک‌های ارسالی را افزایش داده و در این هفته گذرگاه کرم شالوم را برای بازرسی‌ها بازگشایی کرده است تا ارسال کمک‌ها تسهیل شود.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل، بیش از ۸۵ درصد از ۲,۳ میلیون نفر جمعیت غزه از خانه‌های خود آواره شده‌اند و اکنون در منطقه کوچکی در جنوب واقع در نزدیکی مصر گرد آمده‌اند.

لازارینی گفت که ارسال کمک‌ها بر نواحی جنوبی و میانی غزه متمرکز بوده است، اما از زمان توقف هفت روزه درگیری‌ها در اول دسامبر ارسال کمک به شمال غزه «بسیار دشوار» شده است.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، شمار کشته‌شدگان عملیات ارتش اسرائیل در جنین واقع در کرانه باختری که از روز سه‌شنبه ۱۲ دسامبر/ ۲۱ آذر آغاز شد، به ۱۱ نفر رسید.

وزارت بهداشت فلسطین روز پنج‌شنبه اعلام کرد، موسی احمد موسی خطیب، ۱۷ ساله «بر اثر اصابت گلوله ارتش اسرائیل به سینه‌اش» کشته شد.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز حملات هوایی اسرائیل در ۷ اکتبر، ۱۸ هزار و ۷۸۷ نفر کشته و ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر زخمی شده‌اند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز پنج‌شنبه در جریان سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به تل آویو هشدار داد که جنگ علیه حماس «بیش از چند ماه ادامه خواهد داشت».

گالانت گفت: «حماس یک سازمان تروریستی است که برای مبارزه با اسرائیل بیش از یک دهه است که زیرساخت‌های زیرزمینی و هوایی می‌سازد و نابود کردن آن‌ها آسان نیست و بیش از چند ماه زمان می‌برد، اما ما پیروز خواهیم شد و حماس را نابود خواهیم کرد.»

پارلمان اسرائیل (کنست) نیز روز پنج‌شنبه با افزایش ۲۵,۹ میلیارد «شِکِل» (هفت میلیارد دلار) به بودجه ملی برای کمک به پوشش هزینه‌های جنگ مانند دستمزد به نیروهای ذخیره نظامی و مسکن اضطراری برای افراد آواره در داخل کشور موافقت کرد.

این لایحه با ۵۹ رأی موافق و  ۴۵ رأی مخالف تصویب شد و بودجه سال ۲۰۲۳ را به ۵۱۰ میلیارد «شِکِل» (۱۳۹ میلیارد دلار) افزایش داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.