ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چشم‌اندازی برای بهبود نشر نیست

شهلا لاهیجی‌، مدیر انتشارات روشنگران‌

شهلا لاهیجی‌، مدیر انتشارات روشنگران‌ و مطالعات زنان‌ و از ناشران مستقل ایران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) پیرامون وضع نشر کتاب در ایران گفت: "ما هر شش ماه یک‌بار هم نمی‌توانیم دو عنوان کتاب چاپ کنیم‌، چون به کتاب‌هایمان مجوز نمی‌دهند."

لاهیجی که با پایه‌گذاری انتشارات روشنگران و مطالعات زنان در سال ۱۳۶۲، نخستین ناشر زن ایرانی به شمار می‌رود، در ادامه افزود: همین هفته‌ گذشته به ما اطلاع دادند به دو عنوان از کتاب‌هایمان مجوز داده‌اند‌، اما وقتی مراجعه کردیم‌، گفتند این کتاب‌ها باید مجدداً بررسی شوند. این برخورد‌ها نشان می‌دهد که نمی‌دانند باید با ادبیات و کتاب‌های مطالعات زنان چه کنند و ما ناشران مستقل را روی هوا نگه می‌دارند."

او گفت: "وضعیت نشر در حال حاضر نامناسب است و ما که سر پا مانده‌ایم، از پررویی و سماجتمان است، وگرنه باید کار نشر را‌‌ رها می‌کردیم. در این صورت وضعیت بهتری هم داشتیم‌."

لاهیچی همچنین گفت: "چشم‌اندازی برای بهبود اوضاع نمی‌بینم‌؛ یعنی ممکن است کاغذ ارزان شود؟ ما همیشه دل‌خوش‌ایم که وضع‌ بد‌تر نشود."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.