ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمريکا، بنگلادش را تحريم تجاری کرد

در پی رويدادهای مرگبار کارخانه‌های

در پی رويدادهای مرگبار کارخانه‌های پوشاک در اطراف داکا، آمريکا با استناد به شرايط خطرناک کار در بنگلادش، اين کشور را مورد تحريم اقتصادی قرار داد.

رويداد مرگبار کارخانه‌های پوشاک داکا در ۲۴ آوريل، يک هزار و ۲۲۹ نفر کشته به جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مايکل فرُمَن (Michael Froman) ، نماينده تجارت خارجی آمريکا گفت تراژدی اخیر در صنعت نساجی بنگلادش "به کشف موارد مهم نقض حقوق کارگران و استانداردهای ایمنی در کارخانه‌های اين کشور کمک کرد."

پس از رويداد مرگبار کارخانه‌های پوشاک داکا در ۲۴ آوريل سال جاری ميلادی که در آن يک هزار و ۲۲۹ نفر کشته شدند، باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا به‌منظور فشار بر دولت اين کشور برای بهبود امنيت کاری کارگران، تصميم گرفته است که به برخی مزايای تجاری برای بنگلادش پايان دهد.

اوباما گفت: "از آن‌جا که دولت بنگلادش اجرای حقوق کار بین‌المللی را در اين کشور پيش نبرده است، بهره‌مندی اين کشور از برنامه «سيستم کلی اولويت‌ها» (GSP) را به حالت تعليق در آوردم."

"سيستم کلی اولويت‌ها"، برنامه‌ای است که در سال ۱۹۶۸ در چارچوب کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد تصويب شد. اين برنامه در جهت پيشرفت اقتصادی کشورهای در حال توسعه و به‌منظور افزایش درآمد حاصل از صادرات اين کشورها، کمک به صنعتی شدن و سرعت بخشیدن به روند رشد اقتصادی آن‌ها، تصويب گرديد.

اين تحريم به‌عنوان مثال بسياری از شرکت‌های توليد پوشاک در بنگلادش را مجبور به پرداخت عوارض گمرکی برای صدور به ایالات متحده می‌کند.

مايکل فرُمَن گفت: "در سال‌های اخير دولت آمريکا همکاری تنگاتنگی با دولت بنگلادش برای ترغيب آن به پيشبرد اصلاحات لازم در جهت دستيابی به استاندارهای ايمنی اوليه، داشته است."

وزارت امور خارجه بنگلادش با انتشار بيانيه‌ای اين اقدام دولت آمريکا را "شوک آور" خواند و گفت: "هيچ چيز برای کارگران بنگلادش شوک‌آورتر از تصميم تعليق از برنامه «سيستم کلی اولويت‌ها» نيست."

در اين بيانيه همچنين آمده است: "اين تحريم زمانی رخ می‌دهد که دولت بنگلادش گام‌های مشخص و قابل مشاهده‌ای برای بهبود ایمنی کارخانه‌ها و حفاظت از حقوق کارگران برداشته است."

بنگلادش با چهار هزار و ۵۰۰ کارخانه پوشاک، دومين کشور صادرکننده پوشاک در جهان است. بیشتر آنان محصولات غربی از جمله والمارت آمریکا، “اچ ‌اند‌ ام” سوئد، ایندیتکس اسپانیا و کرفور فرانسه را تولید می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.