ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض توکلی به "تصمیم غیرقانونی ارزی" احمدی‌نژاد

احمد توکلی در نامه‌ای سرگشاده

احمد توکلی در نامه‌ای سرگشاده به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به "تصمیم غیرقانونی ارزی" محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد توکلی عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در این نامه نسبت به تصمیم مجمع عمومی بانک مرکزی و رئیس جمهور درخصوص محاسبه غیرقانونی مابه التفاوت ارز مرجع و ارز مبادله‌ای به میزان ۷۴ هزار میلیارد ریال به عنوان بدهی‌های دولت هشدار داده است.

در بخشی از این نامه آمده است: "مجمع عمومی تصمیم گرفته است که ارزی را که در سال ۱۳۹۱ به بانک مرکزی فروخته است، گرانتر حساب کند و از این طریق مبلغ ۷۴ هزار میلیارد تومان بدهی بخش دولتی را کاهش دهد. درحالی که به همین مبلغ دارایی خارجی بانک مرکزی(بر حسب ریال) افزایش می‌یابد. یعنی نقدینگی افزایش یافته پیشین تداوم می‌یابد و آثار وقفه¬ای آن بر شدت تورم می‌افزاید."

به گفته او از سوی دیگر بانک مرکزی به شکل قانونی و غیرقانونی دهها هزار میلیارد تومان به شکل قرض، تن‌خواه و تسهیلات به دولت، شرکت‌ها و موسسات دولتی و بانک‌های دولتی پرداخت کرده است.

احمد توکلی این اقدام دولت را "موجب تعقیب قضایی" دانسته و از رئیس مجلس خواسته است که از اجرای آن جلوگیری کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.