ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رژه‌های افتخار دگرباشان جنسی

رژه افتخار دگرباشان جنسی در اقصی نقاط جهان

در اقصی نقاط کره زمین، دگرباشان جنسی در رژه‌های افتخار شرکت کردند. این رژه در کشور روسیه، که تبلیغات همجنسگرایی در برخی از استان‌ها غیر قانونی اعلام شده، به خشونت کشید و پلیس شرکت‌کنندگان در این تظاهرات‌ها را دستگیر کرد.

در اواخر ماه ژوئن سال ۱۹۶۹ در خیابان‌های شهر نیویورک پلیس به دگرباشان جنسی معترض حمله کرد که این درگیری‌ها از رویدادهای مهم تاریخ جنبش عدالت خواهی دگرباشان جنسی در آمریکا و سراسر جهان محسوب می‌شود. بار و رستورانی با نام استون وال Stonewall، محل درگیری پلیس با شهروندان اقلیت جنسی در شهر نیویورک بود. پس از این رویداد، در اعتراض به حمله پلیس چندین اعتراض خیابانی خودجوش ابتدا در نیویورک و سپس در شهرهای مختلف آمریکا، شکل گرفت. بسیاری معتقد که این اعتراضات آغاز جنبش جهانی حقوق دگرباشان جنسی بود.

چیزی که امروزه به عنوان رژه دگرباشان جنسی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و به رژه «پراید» یا «افتخار» مشهور است، بزرگداشت ا تلاش برای حق‌خواهی است که از استون وال آغاز شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.